جاسوسی از بحرینیها با دوربین.. لطف داعش به آل‌خلیفه

جاسوسی از بحرینیها با دوربین.. لطف داعش به آل‌خلیفه
شنبه 20 تير 1394 - 12:37

حکومت آل خلیفه بدون مشورت با اماکن دینی مختص شیعیان، برای جاسوسی و کنترل مردم دوربینهای حرارتی در این امکان نصب کرده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "مرأة البحرین" با اعلام این موضوع در مطلبی نوشت: در بحرین مرسوم است که هیات حاکمه از هر چیزی برای تقویت سیطره و نفوذ خود بهره برداری می کند. آنها به جای آنکه از بحرانهای بزرگ داخلی، منطقه ای و جهانی برای ایجاد تغییرات واقعی در عرصه های رو به زوال سیاسی و اقتصادی استفاده کنند، در تلاش هستند از هر فرصتی برای تقویت سلطه و سیطره خود بر مردم بهره برداری کنند و در واقع از ملت دورتر می شوند.
پس از وقوع حملات تروریستی داعش علیه شیعیان و به طور مشخص مساجد و حسینیه ها در عربستان و کویت، نگرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس و شهروندان آنها را در برگرفته و موجی از محکومیت را به دنبال داشته است در این بین بحرین به عنوان کشوری با اکثریت شیعه وضعیتی نگران کننده تر دارد.
عناصر وابسته به داعش، در چارچوب آنچه که خود طرح "پاکسازی شبه جزیره عرب از شیعیان" نامیده اند، بحرین را به عنوان هدف بعدی عملیات تروریستی خود اعلام کرده اند.

بازداشت مخالفان به اتهام مسائل تروریستی و آزادی عمل تروریست ها 
در این گیر و دار هیچ خبری از هیچ منبع دولتی دال بر دستگیری عناصر داعش در بحرین به گوش نرسیده است؛ در عوض حکومت آل خلیفه با راه انداختن موج بازداشت در میان مخالفان، سعی کرده آنها را متهم به اقدامات تروریستی کند.
جالب این جا است که تروریستی که انفجار در مسجد امام صادق علیه السلام کویت را مرتکب شد، از فرودگاه بحرین به کویت سفر کرد ولی این موضوع کوچکترین حساسیتی را آنهم در این شرایط در حکومت بحرین ایجاد نکرد؛ ظاهرا وی مدتی را هم در سالن ترانزیت فرودگاه سپری کرده بود. در واقع عناصر داعش در نظر حکومت آل خلیفه مشکوک نیستند و نظر آن را جلب نمی کنند.
حکومت آل خلیفه در عوض، لحظه ای از کنترل مخالفان خود، غافل نمی شود و پیوسته در حال حمله به آنها و بازداشت فعالان سیاسی است و حتی طبق عادت خود همواره به منظور مجرم نشان دادن فعالان و محکوم کردن آنها، مسایلی را در سطح محافل رسانه ای و سیاسی مطرح می کند نظیر اتهامی که علیه جوانان منطقه دار کلیب مطرح و آنها را به جمع آوری سلاح برای حمله به عربستان متهم کرد.
حکومت  بحرین با دور زدن وزارت دادگستری و وزارت کشور و بدون مشورت با هیچ طرف مسوول دیگر، مستقیماً و خودسرانه اقدام به نصب دوربینهای حرارتی در مناطق خاص مورد نظر خود مثل مسجد مؤمن و مسجد جامع المهزع کرده است.
فقدان اعتماد بین حکومت بحرین و و مردم به خصوص شیعیان این کشور، باعث شده است مردم این اقدام را محکوم کنند. آنها معتقدند که حکومت این دوربینها را برای کنترل آنها نصب کرده است نه تأمین امنیت برای آنها.

بهانه جدید آل خلیفه برای جاسوسی از شیعیان
مردم معتقدند، حکومتی که از هیچ روشی برای جاسوسی علیه آنها فروگذار نمی کند، اکنون داعش را بهانه خوبی برای ورود به مناطق شیعه نشین و کنترل آنجا می داند زیرا دوربین اساسا نمی تواند امنیت برقرار کند بلکه اعمال و رفتار را کنترل و نظارت می کند. شهروندان می گویند، حکومت با این روش در صدد است تمام نهادهای دینی مورد نظر را تحت نظارت و کنترل خود قرار دهد.
حکومت آل خلیفه بدون مشورت با اماکن دینی مختص شیعیان، دوربینهای خود را در آنجا نصب کرده است. این در حالی است که فضای داخلی کشور به دلیل تجسس زننده حکومت در امور مردم و رسوایی (جاما) که در آن تجسس دستگاههای امنیتی بحرین علیه فعالان سیاسی و حقوقی برملا شد، غرق در تنش و آشفتگی است. در چنین شرایطی مردم چگونه می توانند به حکومتی که برای جاسوسی از شهروندان خود تجهیزات شنود خریداری می کند، اعتماد کنند؟

خلاصه اینکه حکومت بحرین بر روی این فضایی که قبلا به آن دسترسی نداشت، چنبره زده است. وزارت کشور، تحرکات اداره اوقاف را تحت نظر گرفته و می تواند مسوولان هر مسجد و حسینیه ای را احضار کرده و آنها را با نرمی یا تهدید، مرعوب و مطیع امر خود کند.
وزارت کشور بحرین چند روز قبل از مردم برای تشکیل کمیته های داوطلب تحت نظارت این وزارتخانه و فراگرفتن آموزش دعوت کرده بود. این امر از نظر مخالفان یک معنی دارد و آن این که حکومت می کوشد با جذب مزدورانی، حرکت مخالفان را با این روش سرکوب کند.

بحرینیها اعتمادی به حکومت سرکوبگر ندارند

شیعیان بحرین که طعم سرکوبگری آل خلیفه را به دلایل مذهبی چشیده اند هیچ اعتمادی به حکومت این کشور ندارند. در واقع هیچ شیعه ای انتظار ندارد حکومتی که 38 مسجد و مرکز دینی را تخریب کرده است و مردم را بنا بر اتهامات واهی به زندان انداخته و شکنجه می کند، برای تأمین امنیت آنها اقدامی صورت دهد.
در واقع این حکومت از داعش برای تشدید و تقویت نفوذ خود به مناطق آزاد شیعه نشین و کنترل آنها و حمله به حریم خصوصی آنها بهره برداری می کند. انگار زبان حال حکومت بحرین می گوید: داعش به ما لطف کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها