انصارالله: توقف تجاوزگری و محاصره یمن در اولویت است

انصارالله: توقف تجاوزگری و محاصره یمن در اولویت است
شنبه 20 تير 1394 - 22:46

العالم - سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن، توقف کامل تجاوزگری سعودی ها علیه یمن و پایان محاصره این کشور را رویکرد واقعی این جنبش توصیف کرد و گفت تا قبل از تحقق این دو موضوع، راه حل سیاسی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از خبرگزاری یمن"سبا"، محمد عبدالسلام امروز (شنبه) پس از بازگشت از نشست مشورتی با سران عمان و طرف های بین المللی، در کنفرانس خبری گفت: توقف کامل تجاوزگری آل سعود و پایان محاصره برای بازگشت زندگی مردم به روال عادی مهمترین نکاتی بود که در این گفت وگوها مطرح و تاکید کردیم که پس از تحقق این امور باید درصدد حل و فصل سیاسی مساله یمن باشیم.

وی افزود: اختلاف سیاسی تنها با گفت وگو حل می شود و در سایه آتش بس کوتاه مدت، گفت وگو مفهومی ندارد.

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که مردم این کشوربار دیگر ثابت کرده اند که هرگز تسلیم قدرت های نظامی، سلطه گری و زور نمی شوند و جامعه بین الملل امروز دست کم از تجاوزگری سعودی حمایت نمی کند و تجاوزگری آل سعود نیز جز ویرانگری، کشتار و تخریب تاسیسات زیر بنایی یمن، دستاورد دیگری ندارد.

سازمان ملل چند روز پیش از طرف های درگیر در یمن به ویژه از عربستان درخواست کرد که از روز جمعه تا آخر ماه مبارک رمضان در یمن آتش بس برقرار کنند؛ ولی عربستان در ادامه اقدام های جنایت بار خود به درخواست سازمان ملل گوش نکرد و بمباران مردم بی دفاع یمن را با شدت ادامه داد.

بر اثر حملات جنگنده های آل سعود و ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن که از ششم فروردین آغاز شده، تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

پربیننده ترین خبرها