نام میلیاردر سعودی روی منطقه تاریخی اسکاتلند!

نام میلیاردر سعودی روی منطقه تاریخی اسکاتلند!
يکشنبه 21 تير 1394 - 19:38

منطقه‌ای در اطراف قلعه ملکه الیزابت، به اسم یک میلیاردر سعودی تغییر نام یافت.

به گزارش پایگاه خبری العالم، نشریه انگلیسی دیل میل نوشت علی رغم آن که محفوظ مرعی مبارک بن محفوظ تاجر و میلیاردر سعودی پیش از این هرگز به این منطقه نیامده بود، اما به خاطر کمک های مالی نام این منطقه تاریخی اسکاتلند به نام وی تغییر یافته است.

وی معادل 370 هزار لیره استرلینگ (حدود 550 هزار دلار) به موسسه "مای تراست" و قلعه "مای" که به تملک ملکه الیزابت مادر در آمده، کمک کرده است.

دیلی میل نوشت: بن محفوظ این کمک خود را در مراسم "خیریه" سالانه ای که توسط مای تراست برگزار می شود، پرداخت کرد و مناطق مزروعی شرق قلعه ملکه نیز برای قدردانی از کمک های او به "جنگلهای محفوظ" تغییر نام داد.

مدیر جمعیت خیریه و معاون ویژه ی ملکه سابق در مور قلعه گفت که این مبلغ صرف عوض کردن تعداد زیادی از پنجره های قلعه شده است.

بن محفوظ همچنین به دلیل علاقه نشان دادن به مهندسی معماری و تاریخ اسکاتلند به عنوان سرپرست افتخاری مراسم خیریه انتخاب شد. قرار است 6 صندلی در این منطقه جنگلی نصب شود که نام بن محفوظ و پدر و 4 برادرش روی آن حک شده باشد.

خانواده بن محفوظ ثروت خود را از راه هتلداری و املاک در خاورمیانه به دست آورده اند و این نخستین بار نیست که به یک مکان تاریخی کمک می کند. پیش از این نیز به دلیل کمک های مالی بزرگ برای مشارکت در بازسازی ابنیه تاریخی، نام او بر روی باغ یک خانه باستانی در منطقه ایرشایر اسکاتلند گذاشته شده است.

اعضای این خانواده علاقه زیادی به مطرح کردن نام خود دارند و حتی سالن های اجتماعات یا نمازخانه هتل های متعلق به خود در مناطق مختلف (از جمله مکه و مدینه) را به اسم خود نامگذاری می کنند!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها