انگلیس علیه داعش از نیروهای ویژه استفاده می‌کند؟

انگلیس علیه داعش از نیروهای ویژه استفاده می‌کند؟
دوشنبه 22 تير 1394 - 16:26

نخست‌وزیر انگلیس به فرماندهان نظامی این کشور، استفاده از نیروهای ویژه و هواپیماهای جاسوسی و پهپادها علیه داعش را پیشنهاد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس از فرماندهان نظامی ارشد انگلیس خواست تا بر قابلیت‌های هواپیماهای جاسوسی، پهپادها و نیروهای ویژه در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گرایی تکفیری تمرکز کنند.

به نوشته ایندیپندنت، کامرون در سخنانی به تشدید نبردها علیه داعش با افزایش شدید عملیات‌های نیروهای ویژه ارتش، مأموریت‌های پهپادی و حملات نیروی هوایی ارتش این کشور علیه عناصر این گروهک در عراق و سوریه اشاره کرد.

دیوید کامرون در سخنانی خطاب به فرماندهای عالی‌رتبه نظامی از آن‌ها خواست تا اقدامات خود را در این دو کشور تشدید کرده و در برنامه‌ریزی‌های خود در حیطه مخارج نظامی طی سال‌های باقی‌مانده از دهه کنونی میلادی که قرار است متن آن در پاییز آتی منتشر شود، به نیروهای ویژه و «قابلیت‌های ضدتروریستی» اولویت بخشند.

مأموریت‌های نیروهای عملیات ویژه می‌تواند از بزرگترین کشتی جنگی این کشور موسوم به «ملکه الیزابت» اجرا و هدایت شود. این ناو هواپیمابر همچنین می‌تواند میزبان پهپادهایی باشد که قرار است سال آینده به مرحله عملیاتی برسند.

هفته گذشته بود که دولت انگلیس وعده داد که 2 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به بخش دفاعی اختصاص دهد و نخست‌وزیر به طور مشخص اعلام کرد که خواستار اختصاص پول بیشتری برای تمرکز بر مبارزه با تهدید روبه‌تحول تروریسم تکفیری است.

کامرون در سخنانی گفته بود که تعهد وی برای هزینه کردن 2 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از عزم وی برای اولویت قائل شدن به امنیت ملی انگلیس ناشی می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون می‌دانیم که ما چه میزان خرج خواهیم کرد، آنچه که در مرحله بعد اهمیت دارد چگونگی خرج کردن آن است. من مسئولان ارشد دفاعی و امنیتی را مأمور کردم تا به طور خاص در مورد چگونگی مبارزه بهتر با تهدید ناشی از داعش و افرطی‌گرایی تکفیری بررسی‌هایی را انجام دهند.

سخنان کامرون در حالی مطرح می شود که ناظران سیاسی، در مورد نیت واقعی ائتلاف غربی در مبارزه با داعش، تردیدهای جدی مطرح کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها