سوسک 8 سیلندر برای سرقت طلافروشی عربستانی!

سوسک 8 سیلندر برای سرقت طلافروشی عربستانی!
دوشنبه 22 تير 1394 - 18:03

العالم - اقدام فعالان اینترنتی به انتشار مجدد یادداشت های توییتری قدیمی "ماجد الحقیل" وزیر مسکن جدید سعودی، جنجال به پا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به محض اعلام فرمان پادشاه سعودی درباره انتخاب ماجد بن عبدالله بن حمد الحقیل به عنوان وزیر مسکن جدید این کشور، فعالان شبکه اجتماعتی توییتر، با ایجاد هشتگی به تبادل برخی یادداشت های تویتری قدیمی وی پرداختند.

این درحالی است که امروز (دوشنبه) حساب کاربری جدیدی با نام و سمت جدید ماجد الحقیل با عنوان (@majdalhqil) ایجاد و نخستین یادداشت توییتری وی در مدح پادشاه، ولیعهد و جانشین ولیعهد سعودی منتشر شد.

وی در یکی از توییت های قدیمی خود در توییتر، در مخالفت با اعطای اجازه کار به زنان نوشته بود: «وزارت کار، به زنان و دختران هم اجازه داده که در جواهرفروشی ها کار کنند؛ پس از این به بعد برای سرقت طلافروشی، به اسلحه یا هیچ چیز دیگری نیاز نیست، کافی است یک سوسک "8 سیلندر" با خود به همراه داشته باشی»!

کاربران توییتر نیز دیدگاه های مختلفی درباره یادداشت های سابق وزیر جدید مسکن عربستان - که تا کنون منصب های مختلفی داشته- منتشر کردند.

"مجتهد" فعال اینترنتی سرشناس سعودی در یادداشتی در این خصوص نوشت: اگر وزیر مسکن جدید سعودی فردی جدی و فعال است، باید آنچه را چهار سال پیش از آن سخن می گفت، اجرا می کرد. وی یادداشتی قدیمی از الحقیل با این مضمون منتشر کرد که "مهم ترین چیزی که به آن نیاز داریم، آمارهای دقیق از مشکلات مسکن است تا بر اساس آن تحلیل درستی از اوضاع داشته باشیم و تصمیم های دقیقی اتخاذ کنیم؛ ما حتی از زمین داران و درآمد افراد اطلاع نداریم".

کاربر دیگری با عنوان @oamaz7 نوشت: ای ماجد! مشکل در تصمیم گیری های آخر شب است. تو، سعه صدر نداری.

یک فعال اینترنتی دیگر با عنوان @gb_ideas نوشت: ایده نادرستی است.. با آزادی مطلق یادداشت اینترنتی منتشر می کنی و یک روز از خواب بیدار می شوی و می بینی وزیر شده ای!

کاربری با عنوان @Alhajlah نیز نوشت: مشکلی در این انتخاب جدید پادشاه سعودی نمی بینم، این وزیر نیز هم فرهنگ ماست و از کره ماه نیامده است، او فردی معمولی بوده و مهم شایستگی او در شغلش است.

یکی دیگر از فعالان شبکه های اجتماعی نوشت: همه حق دارند تنها از تخصص و زمینه کاری این وزیر جدید انتقاد کنند، نه از گرایش ها و زندگی شخصی او.

پربیننده ترین خبرها