قرائت بیانیه مذاکرات هسته‌ای تا ساعاتی دیگر

قرائت بیانیه مذاکرات هسته‌ای تا ساعاتی دیگر
سه شنبه 23 تير 1394 - 11:22

خبرهای رسیده از وین حاکی است که قرائت بیانیه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در پایتخت اتریش تا ساعاتی دیگر و مقارن ظهر امروز انجام خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، درمراسم قرائت بیانیه جمع بندی مذاکرات که قرار است در مرکز رسانه ای سازمان ملل در وین انجام شود، علاوه بر ظریف و موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جان کری وزیرامور خارجه آمریکا، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان، فیلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه و وانگ یی وزیرامور خارجه چین نیز حضور خواهند داشت.

همچنین برخی خبرها حاکی است که وزیران خارجه ایران و ۱+۵ امروز نشست خبری برگزار خواهند کرد و این در حالی است که مذاکرات در طول شب گذشته در هتل پاله کوبورگ وین ادامه داشته است.

در مورد زمان انتشار بیانیه نهایی نیز گزارش‌های متفاوتی منتشر شده است برخی منابع زمان آن را ساعت ١٠ یا ١٠:٣٠ به وقت وین (12:30 به وقت تهران) و برخی نیز نشست رسانه‌ای دراین خصوص را نیز ساعت 13 به وقت ایران اعلام کرده اند.

کری تا ساعتی دیگر سخنرانی می‌کند

طبق اعلام رسانه‌های غربی، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قرار است تا ساعتی دیگر سخنرانی کند.

همچنین بنابر اعلام منابع خبری قرار است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه مشترکی به زبان فارسی و انگلیسی قرائت کنند.

هجده روز از دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه ١+٥ در وین گذشته و در این مدت گفتگوهای فشرده‌ای بین دو طرف به خصوص نمایندگان ایران، به ریاست محمدجواد ظریف، و آمریکا به ریاست جان کری، وزیران خارجه دو کشور جریان داشته است. نشانه‌های موجود و اظهارات مقامات نزدیک به مذاکرات حاکی از آن است که احتمالا تا ساعاتی دیگر، بیانیه‌ توافق بین دو طرف انتشار خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها