لیبی شورای امنیت را به تقویت تروریسم متهم کرد

لیبی شورای امنیت را به تقویت تروریسم متهم کرد
پنج‌شنبه 25 تير 1394 - 14:00

نماینده لیبی در سازمان ملل متحد به طور غیرمستقیم شورای امنیت را عامل ادامه نارامی ها و تقویت تروریسم در کشورش قلمداد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ابراهیم الدباشی در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: کمیته تحریمها علیه لیبی به درخواست کشورش در ماه مارس گذشته مبنی بر دریافت سلاح و تانک و جنگنده برای مقابله با تندروهای داعش پاسخ نداده است.
الدباشی به شدت از مخالفت شورای امنیت با کاهش تحریم تسلیحاتی اعمال شده علیه لیبی انتقاد کرد و افزود: کاهش تحریمهای تسلیحاتی می تواند به ارتش کمک کند تا بتواند به نبرد با گروههای تندرو پرداخته و از مرزهای کشور حمایت کند.
وی گفت: محافظه کاری های شورای امنیت گروه های متخاصم و جریانهای سیاسی مخالف لیبی را تشویق کرد تا با توافقنامه صلح الصخیرات که در کشور مغرب به دست آمد، مخالفت کنند.
 نماینده لیبی در سازمان ملل متحد، بر لزوم حمایت از تلاشهای دولت لیبی در زمینه بازسازی ارتش و قدرتمند کردن آن زیر نظر یک حکومت غیرنظامی تاکید کرد.
بر اساس تحریم تسلیحاتی اعمال شده از سوی سازمان ملل متحد علیه لیبی در سال 2011 ، دولت به رسمیت شناخته شده این کشور از سوی سازمان ملل می تواند با موافقت کمیته شورای امنیت اقدام به وارد کردن تسلیحات کند.
اما بیش از نیمی از اعضای این کمیته 15 نفره درخواست لیبی را راکد گذاشتند و متعاقب آن دولت قانونی این کشور، این اقدام را مانعی بر سر راه مقابله با گروههای تندرو که بر برخی از مناطق لیبی تسلط یافته اند، قلمداد کرد.
برناردینو لیون فرستاده سازمان ملل به لیبی در همان جلسه از گروههای سیاسی لیبی که توافق صلح دست یافته در الصخیرات کشور مغرب را امضا نکرده اند، خواست تا آن را امضا کنند.
لیون تاکید کرد: امکان امضای توافق همچنان وجود دارد.
نمایندگان گروه های متخاصم لیبی که در نشست گفت وگوی صلح در الصخیرات حضور داشتند شنبه گذشته توافق صلح و آشتی را امضا کردند. این موضوع می تواند زمینه ساز تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی باشد اما نمایندگان کنگره ملی در نشست الصخیرات حضور نیافتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها