اعترافات سرکردۀ انتحاری‌های داعش در زندان

اعترافات سرکردۀ انتحاری‌های داعش در زندان
پنج‌شنبه 25 تير 1394 - 20:34

مسئول عملیات انتحاری گروه تروریستی داعش، ملیت اغلب عناصر انتحاری را که در بغداد دست به عملیات انتحاری زده بودند را فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، مسئول عملیات انتحاری گروه تروریستی داعش در بغداد موسوم به ابوعبدالله، امروز پنج شنبه ملیت اغلب عناصر انتحاری در بغداد را فاش کرد. وی در اعترافات خود گفت: معیار اصلی در انتخاب منطقه هدف، کشتار بیشترین تعداد از مردم بود.

ابوعبدالله در گفتگو با مجله آلمانی "در اشپیگل" در یکی از زندانهای بغداد گفت: هدف این بود که بیشترین تعداد از مردم کشته شوند لذا عملیاتهای انتحاری در اماکنی مثل پستهای ایست و بازرسی، مساجد، بازارها و مناطق شیعیه نشین اجرا می شدند.

وی در گفتگو با این مجله تأکید کرد که از کرده خود پشیمان نیست، زیرا به زعم وی همه این انسانها کافر هستند. وی بدون اشاره به تعداد حملاتی که انجام داده است گفت که در سه ماه اخیر از سالی که بازداشت شده است 19 عملیات را با استفاده از اتومبیلهای بمب گذاری شده اجرا کرده است کما اینکه مسئول ارسال عناصر انتحاری به داخل بغداد هم بوده است.

وی درباره چگونگی انتخاب عوامل انتحاری و ملیت آنها گفت: این کار وظیفه مسئولین برنامه ریزی نظامی بود آنها در داخل این تشکیلات تروریستی مافوق وی به حساب می آیند. آنها عناصر مورد نظر را که اغلب از فلوجه می آمدند دراختیار وی قرار می دادند و او به گفته خودش مسئول بخش آخر عملیات بوده است و وظیفه او آماده سازی این عناصر در کارگاه وی و مجهز کردن انها به کمربند انفجاری و اعزام آنها به اماکن مشخص شده برای اجرای عملیات بوده است.

ابوعبدالله درباره ملیت این عناصر می گوید: اغلب آنها از اتباع عربستان، تونس و الجزایر بودند دو نفر غربی هم بین آنها بود که یکی تبعه استرالیا و دیگری یک آلمانی موسوم به ابوالقعقاع آلمانی بودند.
شایان ذکر است که نیروهای امنیتی، ابوعبدالله را در ژوئیه 2014 در بغداد دستگیر کردند.

تلاشهای داعش برای اشغال سوریه و عراق باعث نگرانی جامعه بین الملل شده است به طوری که پیش از حملات هوایی ائتلاف بین الملل به فرماندهی امریکا به مواضع داعش در مناطق مختلفی از دو کشور، بسیاری از کشورها اعم از عرب و غیر عرب نگرانی خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده بودند.

پربیننده ترین خبرها