تحرکات شیخ سلفی صیدا علیه حزب الله و ارتش لبنان

تحرکات شیخ سلفی صیدا علیه حزب الله و ارتش لبنان
پنج‌شنبه 25 تير 1394 - 21:36

اعترافات یکی از بازداشت شدگانِ نزدیک به احمد الاسیر، مبلّغ سلفی تکفیری لبنان، فاش کرد که وی پس از تغییر چهره و با شکل و شمایلی جدید، همچنان در صیدا زندگی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرهنگ ستاد، خلبان خلیل ابراهیم رئیس دادگاه نظامی در لبنان، در بازجویی از علاء المغربی، از بازداشت شدگانِ فلسطینیِ نزدیک به احمد الاسیر -که تحت تعقیب دستگاه قضایی لبنان است- موفق شد اعترافات مهمی درباره این متهم فراری به دست بیاورد.

این اعترافات در بازجویی از بازداشت شدگان وقایع منطقه عبرا به دست آمد و بازداشت شدگان، پس از پاسخ دادن به سئوالات بازجویان، آزاد شدند.

به نوشتۀ روزنامه السفیر، مهم ترین بخشِ اعترافات علاء المغربی، حاکی از آن است که احمد الاسیر تغییر چهره داده است و آزادانه در صیدا زندگی می کند و به ساماندهی تروریستها علیه ارتش لبنان و مقامت اسلامی مشغول است.

بر پایه این اعترافات، الاسیر 8 گروه مسلح تشکیل داده است که هر یک 4 یا 5 عضو دارد. این گروهک ها برای اجرای عملیات تروریستی ضد ارتش لبنان و حزب الله ساماندهی شده اند. وی همچنین در حال حاضر، مشغول انبار کردن سلاح در چند آپارتمان در صیداست.

بخش دیگری از اعترافات المغربی حاکی است که احمد الاسیر، با چهرۀ جدیدش، میان صیدا و شماری از مناطق لبنان تردد می کند. او ریش خود را تراشیده و لباسی غیر مذهبی به تن کرده و موهای خود را تا شانه بلند کرده و کلاه بر سر می گذارد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها