داعش، کودکان و زنان فلوجه را سپر بلای خود می‌کند

داعش، کودکان و زنان فلوجه را سپر بلای خود می‌کند
جمعه 26 تير 1394 - 18:57

یکی از رؤسای عشایر اعلام کرد که گروه تروریستی داعش، برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی در فلوجه، از کودکان و زنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، غسان الغیثاوی، رئیس یکی از عشایر شرکت کننده در نبرد الانبار پنج شنبه شب اظهار داشت: عملیات آزادسازی فلوجه، بر اساس نقشه پیش می رود، در این عملیات، علاوه بر نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشایر سنی نیز شرکت دارند.

وی تاکید کرد: سازمان تروریستی داعش، بعد از آن که متوجه شد که تحت محاصره قرار گرفته و هیچ راه گریزی ندارد، به منظور جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی، از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده کرد.

الغیثاوی خاطر نشان کرد: دولت عراق، گذرگاه الفلاحات را برای خروج خانواده ها از فلوجه باز گذاشت اما سازمان داعش، جلوی خروج آن ها را می گیرد.

پیش از این، "یحیی المحمدی" عضو شورای استانداری الانبار، از گشایش گذرگاه الفلاحات توسط فرماندهی عملیات الانبار خبر داده و تاکید کرده بود که این گذرگاه، برای خارج کردن خانواده های آواره از فلوجه، باز گذاشته شده است.

المحمدی نیز بیان کرده بود که عناصر داعش، از خروج خانواده های فلوجه جلوگیری می کنند و می خواهند از آن ها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها