استفاده داعش از سلاح های شیمیایی در عراق و سوریه

استفاده داعش از سلاح های شیمیایی در عراق و سوریه
شنبه 27 تير 1394 - 12:04

کمیته های مردمی کُرد سوریه اعلام کردند که داعش اواخر ژوئن 2015 از سلاح های شیمیایی در حمله به کُردها در شمال شرق این کشور استفاده کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مراکزی هم که درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه تحقیق می کنند ، اعلام می کنند که داعش روزهای 21 و 22 ژوئن سال 2015 در حمله به نیروهای پیشمرگه و مناطق مسکونی در سوریه و عراق از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.
کمیته های مردمی کُرد سوری افزودند : داعش روز 28 ژوئن گلوله های دست ساز شیمیایی به سوی چند منطقه کردنشین در شهر الحسکه سوریه از جمله منطقه تل براک در شمال شرق این شهر شلیک کرد .
به گفته رِدور خلیل سخنگوی کمیته های مردمی کُرد ؛ این اولین باری است که داعش از گاز سمی در حمله به نیروهای کُرد استفاده می کند .
خلیل افزود : هیچ یک از نیروهای کُرد به علت استنشاق گاز سمی جان نباختند زیرا فوراً به بیمارستان منتقل شدند ولی دچار سوزش در گلو ، چشم و بینی ، سردرد شدید ، درد عضلانی و کاهش قدرت تمرکز و حرکت شده اند . 
کمیته های مردمی کُرد اعلام می کند که در چند وقت اخیر ماسک های ضد گاز از مواضع داعش به دست آورده است که این امر بیانگر آمادگی این گروه تروریستی برای استفاده از گازهای سمی است.
کمیته های مردمی کُرد با کمک کارشناسی از سازمان های انگلیسی کانفلیکت آرمِمِنت ریسرچ و ساهان ریسرچ درباره استفاده داعش از سلاح های شیمیایی تحقیق می کند.
کاخ سفید اذعان کرده است که که اطلاعاتی درباره استفاده داعش از سلاح های شیمیایی دریافت کرده و برای دست یابی به اطلاعات بیشتر تلاش می کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها