داعش در کمین لقمه‌های چرب در مغرب

داعش در کمین لقمه‌های چرب در مغرب
دوشنبه 29 تير 1394 - 08:38

‌یک روزنامه انگلیسی از نحوه فعالیت گروه تروریستی داعش برای جذب نیرو در مغرب پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "تایمز" تأکید کرد؛ افراد فقیر با تحصیلات کم و سطح شغلی بسیار پایین که اطلاعات کمی از دین اسلام دارند، لقمه چربی برای عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش در مغرب هستند.
این روزنامه انگلیسی تأکید کرد اکثر کسانی که از مغرب به داعش پیوسته‌اند، ویژگی‌های مشابهی دارند.
سایت مغربی "هسپرس" تأکید کرد که بر اساس این گزارش، چند تن از مغربی‌هایی که به داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند، تأکید می‌کنند که قبلا انسانهایی ساده و خوش قلب بودند و شغل سطح پایینی در جامعه داشتند؛ اما توسط عناصر داعش جذب شده و در معرض تفکرات افراطی قرار گرفته و شستشوی مغزی داده شدند.
تایمز تأکید کرد، جهل و فقر عامل مشترک عناصر مغربی داعش است؛ داعش به خوبی می داند که جذب این نیروها مشکلی برای این گروه تروریستی ایجاد نمی‌کند و این افراد به مأموریت‌هایی که به آنان محول می‌شود اعتراضی نمی‌کنند و اهل بحث و جدل نیستند .. ساده‌ترین کار برای داعش نیز جذب افراد فقیر است به صورتیکه حتی در برخی موارد افراد با مبلغ بسیار کمی فریب می‌خورند.
"رشید" یکی از همین جوانهای مغربی است که این روزها در زندان به سر می‌برد. وی اظهار داشت که قبلا در شهر "خریبکه" دستفروشی می‌کرد. رشید پس از مدتی با مردی آشنا شد که هر از گاهی به او سر می‌زد و به بهانه کمک به او برای بهبود وضعیت کار و زندگی حدود 500 درهم به او می‌داد .. اما پس از مدتی مشخص شد که هدف آن مرد چیز دیگری بود.
پس از 3 ماه از آغاز ارتباط این عضو داعش با رشید، وی یک روز 7500 درهم و یک بلیت سفر به او داد.
بر اساس گزارشها، داعش حدود 1600 مغربی را جذب کرده است که بعضی از آنان اکنون پستهای مهمی در این گروه تروریستی دارند.
تایمز تأکید کرد که این داعشی‌ها با توجه به تجاربی که در کشتار و جنایت و ویرانگی به دست آورده اند، در صورت بازگشت خطری واقعی برای کشورشان به شمار می آیند.
بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی سازمان ملل، داعش به کسانی که برای این گروه تروریستی نیرو جذب می‌کنند دستمزد خوبی می‌دهد .. این گروه تروریستی به خاطر حمایتهای مالی خارجی و قاچاق نفت از مناطق تحت کنترل خود در سوریه و عراق با کمک و همدستی حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود، اکنون به ثروتمندترین گروه تروریستی در دنیا تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها