بلاتر دلار باران شد + عکس و فیلم

دوشنبه 29 تير 1394 - 20:25

در جریان کنفرانس خبری امروز (دوشنبه) سپ بلاتر یک کمدین انگلیسی او را به دریافت رشوه‌ برای اعطای میزبانی جام جهانی متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل تسنیم ،  اعضای کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال امروز (دوشنبه) طی نشستی که با یکدیگر در زوریخ سوئیس، مقر فیفا داشتند و طبق وعده‌ای که از قبل داده بودند تاریخ انتخابات ریاست فیفا را برای مشخص شدن جانشین سپ بلاتر معین و اعلام کردند. بر این اساس انتخابات ریاست این نهاد در تاریخ 26 فوریه 2016 (هفتم اسفند 1394) برگزار می‌شود.

 

کمدینی که با قطع سخنرانی بلاتر، او را به رشوه‌گیری متهم کرد + عکس و فیلم

 

در جریان کنفرانس خبری که پس از این جلسه برگزار شد، زمانی که سپ بلاتر، رئیس موقت فیفا در حال سخنرانی بود، سایمون برودکین، کمدین انگلیسی که در قالب نماینده رسانه‌ای در این کنفرانس خبری شرکت کرده بود ناگهان از جای خود در همان ردیف اول برخاست و به آرامی به سمت رئیس فیفا رفت و صحبت بلاتر را قطع کرد. او پیش از اینکه مأموران امنیتی به سمت او بیایند دسته‌ای دلار تقلبی را به صورت بلاتر پرتاب کرد و دسته‌ای دلار هم روی میز او گذاشت و به نشانه اعتراض به نحوه اعطای میزبانی دو دوره جام جهانی پیش‌رو گفت :" این هم برای جام جهانی 2026 کره شمالی".

 

کمدینی که با قطع سخنرانی بلاتر، او را به رشوه‌گیری متهم کرد + عکس و فیلم

 

بلاتر 79 ساله پس از این اتفاق از جایش برخاست و در حال ترک اتاق کنفرانس خبری گفت: "باید ابتدا اینجا تمیز شود". او پس از دقایقی به اتاق کنفرانس بازگشت و با کنایه به کمدینی که این کار را کرد اظهار داشت:" به مادر مرحومم زنگ زدم و او به من گفت که نگران نباش، این حرکت به فقدان آموزش برمی‌گردد."

 

کمدینی که با قطع سخنرانی بلاتر، او را به رشوه‌گیری متهم کرد + عکس و فیلم

 

سپ بلاتر که در تاریخ دوم ژوئن 2015 (12 خرداد) در پی افشای فسادهای مالی و اداری فدراسیون جهانی فوتبال‌، به فاصله چهار روز پس از انتخاب شدنش به عنوان رئیس فیفا برای پنجمین دوره متوالی، از سمت خود کناره‌گیری کرد،  برای نخستین بار از آن تاریخ بود که مقابل رسانه‌ها ظاهر می‌شد. او همچنین امروز اعلام کرد قصد ندارد کاندیدای انتخابات ریاست فیفا شود و با توجه به علاقه‌ای که به رشته ارتباطات دارد شاید در رادیو مشغول به فعالیت شود.

در ماه مِی 2015 پس از بر ملا شدن فسادهای اداری و مالی که در فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) صورت گرفته بود، به درخواست مسئولان قضایی آمریکا 14 نفر از مسئولان این نهاد و رابطان آنها توسط پلیس سوئیس دستگیر شدند. برخی کشورها از جمله انگلیس به نحوه اعطای میزبانی جام جهانی 2018 و 2022 به ترتیب به کشورهای روسیه و قطر اعتراض دارند و معتقدند که در رأی‌های داده شده، دست برده شده است.
 

پربیننده ترین خبرها