رمز پیروزی ایرانی‌ها از زبان "هیکل"

رمز پیروزی ایرانی‌ها از زبان
سه شنبه 30 تير 1394 - 15:09

پژوهشگر و تاریخدان سرشناس عرب با تأکید بر اهمیت پایبندی ملتها به تمدن خود، درباره دلیل موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل گفت: "ایرانی‌ها کاری نکردند مگر آنکه خودشان بودند".

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد حسنین هیکل" در مصاحبه با روزنامه "السفیر" لبنان، گفت: هیچ قدرتی بزرگتر از ملتی که در سرزمینش به تمدن خود پایبند است، وجود ندارد. ایرانی ها کاری انجام ندادند مگر آنکه خودشان بودند. در آنجا (ایران)  تمدنی پارسی وجود دارد و این امر بسیار ارزشمند است.
وی افزود: در مصر نیز با وجود همه اتفاقاتی که افتاد، در برهه‌ای چنین نقشی ایفا شد.
هیکل تأکید کرد: نباید در میزان تأثیرگذاری توافق هسته‌ای مبالغه کنیم. این توافق بسیار مهم است، ولی آمریکا اجازه نمی دهد که دنیا به صورت مستقیم با ایران در ارتباط باشد.
هیکل گفت: تا آنجا که مشخص است، آمریکا می‌خواهد خودش به صورت علنی با ایران تماس بگیرد، ولی اجازه نمی‌دهد که دیگران چنین تماسی داشته باشند.
هیکل با بیان اینکه فعالیتهای هسته‌ای ایران از نظر آمریکا پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: بین این موضوع که با واقعیتهایی تعامل کنی که می‌دانی اکنون نمی‌توانی آن را تغییر دهی، و این مسأله که با آن تعامل می‌کنی با این احتمال که می توانی در مرحله بعد آن را تغییر دهی، تفاوت وجود دارد .. اگر الگوی ایران با موفقیت همراه شد و محاصره این کشور برداشته شد و این کشور رشد کرد؛ این طرح (آمریکا) شکست خورده خواهد بود.
هیکل با اشاره به دشمنی آمریکا با ایران گفت: آمریکا در برابر نظامی در ایران قرار دارد که با هیمنه و سلطه آمریکا مخالف و همپیمان چین و روسیه است ..
هیکل خاطرنشان کرد: آمریکا نمی پذیرد که در ایران نظامی وجود داشته باشد که موجب ایجاد کشوری قدرتمند شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها