تردید سوریه درباره طرح مبارزه با تروریسم پوتین !

تردید سوریه درباره طرح مبارزه با تروریسم پوتین !
سه شنبه 30 تير 1394 - 19:18

العالم - نخست وزیر سوریه حمایت مشروط خود را از طرح رئیس جمهوری روسیه برای ایجاد ائتلاف منطقه ای مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، " وائل الحلقی" نخست وزیر سوریه در گفتگو با خبرگزاری نووستی روسیه گفت که دمشق از طرح ولادیمیر پوتین درباره ایجاد ائتلاف میان سوریه و همسایه های این کشور به منظور همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم حمایت می کند، مشروط به اینکه این ائتلاف منافع همه کشورهای منطقه را تامین کند.

الحلقی افزود که سوریه از حمایت های " ولادیمیر پوتین " از این کشور قدردانی می کند اما نمی داند چگونه ممکنست از ایجاد ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم با مشارکت سوریه سخن گفت درحالیکه عربستان ، اردن ، ترکیه و " اسرائیل " از گروه های مسلح در سوریه حمایت می کنند.

نخست وزیر سوریه اظهار کرد: که کشورش آماده مذاکره با مخالفان مسالمه جوی ملی اما اما به گروه های مسلح هیچ تضمینی نمی دهد.

الحلقی افزود: در صورتیکه هدف از گفتگو یکپارچه کردن تلاش های سوری ها برای مقابله با خطرها و تهدیدها علیه سوریه و درصدر آن تروریسم باشد، سوریه هیچ مشکلی برای گفتگو با مخالفان سیاسی و مسالمه جو و ملی نمی بیند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اخیراَ طرحی را برای ایجاد ائتلاف منطقه ای گسترده متشکل از سوریه ، عربستان ، اردن و ترکیه برای مبارزه با گروه تروریستی ارائه و اعلام کرد که آماده حمایت از این ائتلاف است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها