بحران در ترکیه به خاطر حمایت از تروریسم + فیلم

چهارشنبه 31 تير 1394 - 21:10

ترکیه (العالم) – حوادث تروریستی پیاپی در ترکیه از یک سو و اعتراض و تظاهرات شهروندان از سوی دیگر، اوضاع داخلی ترکیه و به ویژه مناطق مرزی این کشور را بار دیگر بحرانی کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دو افسر ترک در حمله به شهر شانلی اورفا در جنوب شرق ترکیه و نزدیک به مرزهای سوریه از سوی پ. ک.ک. کشته شدند که این اتفاق چند ساعت پس از کشته شدن دو پلیس ترکیه ای در حادثه ای مشابه رخ داد؛ یک حمله تروریستی هم یک ایستگاه پلیس را هدف قرار داد و از سوی دیگر نیروهای دولتی ترکیه تجمع اعتراض آمیز مردم در استانبول را سرکوب کردند که به حمایت دولت اردوغان از گروههای تروریستی و مخصوصا داعش معترض بودند.
هنوز 24 ساعت از انفجار شهر سوروچ نگذشته بود که یک ایستگاه پلیس در استانبول و دیگری در منطقه سلطان غازی مورد حمله واقع شدند اما هنوز هویت مهاجمان مشخص نیست.
رسانه های ترکیه خاطرنشان کردند که نیروهای امنیتی این کشور با شلیک گلوله به این حملات پاسخ دادند که اطلاعاتی از کشته و یا زخمی های حاصل از آن در دست نیست، اما در اثر یک تیراندازی دیگر در میخانه ای در استانبول یک نفر کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
در استان آدی یامان در جنوب شرقی ترکیه نیز در یک حمله مسلحانه یک پلیس کشته و دو نفر دیگر هم زخمی شدند که گزارش های غیررسمی این حادثه را به حزب کارگر کردستان نسبت می دهند.
پیامدهای انفجار انتحاری در شهر سوروچ ترکیه هنوز ادامه دارد و مراسم تشییع پیکر کشته شدگان این حادثه در شهرهای مختلف ترکیه با تظاهرات ضد دولتی به دعوت حزب ملل دمکراتیک کردستان تبدیل و دولت آنکارا به تساهل با عناصر داعش و چشم پوشی از فرایند انتقال آنها به سوریه متهم شده است.
با اعتراف ضمنی دولت حزب عدالت و توسعه به کوتاهی در برابر گروههای تروریستی، احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه بر اراده دولت این کشور برای تحکیم اقدامات امنیتی مخصوصا در مرزهای مشترک با سوریه اعلام آمادگی کرد.
وی با ادعای این که دولت ترکیه ارتباط مستقیم و یا غیرمستقیم با هیچ گروه تروریستی ندارد، گفت: دولت متبوعش طرحی برای اقدامات امنیتی جدید در مرزها دارد و دیگر نمی توان منازعات خارجی که به خاک ما کشیده شده را نادیده گرفت.
اعتراضات ضد دولت ترکیه در اعتراض به اهمال آن در مقابله با گروههای تروریستی و جنگ سوریه ادامه دارد؛ در استانبول پلیس تظاهرات کنندگانی را که حزب حاکم را به حمایت از داعش متهم کردند سرکوب کرد و پس از وقوع درگیری میان دو طرف، پلیس تعدادی از شهروندان ترک را بازداشت کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها