عربستان به یاری القاعده و طرفداران هادی شتافت

عربستان به یاری القاعده و طرفداران هادی شتافت
چهارشنبه 31 تير 1394 - 22:36

عربستان برای حمایت از عناصر القاعده و نیروهای وابسته به منصور هادی ۱۳۰ خودروی نظامی به عدن واقع در جنوب یمن وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از تسنیم ،  عربستان 130 خودروی نظامی برای حمایت از نیروهای القاعده و نیروهای وابسته به منصورهادی رئیس جمهور مستفعی این کشور به عدن واقع در جنوب یمن وارد کرده است.


یک منبع امنیتی درعدن به خبرگزاری اسپاتنیک روسیه، گفت : نیروهای ائتلاف عربی با انجام عملیات هلی برن در بندر البریقه در شهر عدن مستقر و در جریان این عملیات ده‌ها خودروی نظامی سعودی و سرباز وارد این منطقه شدند.


به گفته این منبع ، این عملیات تحت پشتیبانی هواپیماهای عربستان صورت گرفت.

 

عربستان به یاری القاعده و طرفداران هادی شتافت


درحالی که شکبه خبری المیادین از ادامه درگیری‌ها در عدن بویژه در خورمکسر و التواهی خبر می دهد، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گزارش داد که فرودگاه بین المللی عدن بازگشایی شده و یک هواپیمای نظامی عربستان در این فرودگاه به زمین نشسته است.


در تصاویری که اسکای نیوز از این هواپیما منتشر کرد مقادیر زیادی سلاح در فرودگاه تخلیه شد.


اسکای نیوز همچنین به نقل از "محمد العامری" وزیرمشاور دولت مستعفی یمن اعلام کرد که دولت موقت کار خود را موقتا در عدن از سر خواهد گرفت.

ارتش و نیروهای مردمی یمن در راستای تامین امنیت شهرهای این کشور که بعد از استعفای منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن زمینه فعالیت عناصر القاعده در آنها فراهم بوده است، کنترل بیشتر شهرهای یمن را به دست گرفته است.

 

عربستان به یاری القاعده و طرفداران هادی شتافت


عربستان و نیروهای وابسته به منصور هادی بعد از تسلط ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور بر بیش از 80 درصد خاک یمن دیگر برگ برنده‌ای در صحنه میدانی این کشور نداشتند؛ به همین دلیل تلاش کردند تا با کنترل بر عدن پایگاهی را در یمن به دست بیاورند تا بتوانند عملیات زمینی علیه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی را از آنجا هدایت کنند و سلاح و تجهیزات به عناصر منصور هادی و القاعده برسانند.


عدن یک شهر بندری در جنوب یمن است که از موقعیت راهبردی در منطقه برخوردار است و نقش اقتصادی آن جایگاهی منطقه ای و جهانی دارد. این شهر یک فرودگاه بین المللی دارد که عربستان و امارات تلاش دارند تا با کنترل بر آن عملیات پیاده کردن نیرو و تجهیزات را در عدن با سرعت بیشتری انجام دهند.

در تصاویری که منتشر شده است تصاویر تانک نیز دیده می‌شود.

* دیگر تحولات میدانی یمن


شلیک 14 موشک به مواضع نظامی عربستان در جازان


واحد موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور 14 موشک به سمت مواضع الخوبه و العین الحاره در جازان عربستان شلیک کردند.
همچنین منابع محلی در استان صعده واقع در شمال یمن اعلام کردند که جنگنده‌های ارتش عربستان شهر صعده و حومه این شهر را در چندین نوبت بمباران کردند.
شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد که فرودگاه بین المللی عدن بازگشایی شده و یک هواپیمای نظامی عربستان در این فروادگاه فرود آمده است.
جنگنده‌های عربستان سعودی با دو حمله منزل یک شهروند یمنی و یک مدرسه را در منطق شرف المکرب واقع در شهرستان ساقین در صعده را هدف قرار دادند.
 

* دو طرح تروریستی صنعا خنثی شد
 

منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای امنیتی با همکاری کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند دو عملیات تروریسیتی را در صنعا پایتخت یمن خنثی کنند.
 

پاکسازی مواضع جدید در مأرب و اسارت تعدادی از تروریست‌ها


یک منبع نظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن سبأ، اعلام کرد که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور با ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی در استان مأرب مواضع مهمی در جنوب و غرب این استان از جمله «مفرق الضیق» را در منطقه المخدره به کنترل خود درآوردند.
بر اساس این گزارش ارتش یمن تعداد زیادی از عناصر مسلح را به اسارت خود درآوردند و ارتش پیشروی خود را در منطقه الجدعان ادامه می دهد.
 

پربیننده ترین خبرها