دیدار آشتون کارتر و ملک سلمان در ریاض

دیدار آشتون کارتر و ملک سلمان در ریاض
پنج‌شنبه 1 مرداد 1394 - 21:36

پادشاه عربستان در دیدار با وزیر دفاع آمریکا و هیات همراه وی در ریاض درباره روابط عربستان و آمریکا به ویژه در زمینه نظامی و نیز آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته در این راستا گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از ایسنا ،  سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان در کاخ السلام شهر ریاض میزبان اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و هیات همراه وی بود.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط ، در این دیدار درباره روابط عربستان – آمریکا به ویژه در زمینه نظامی و نیز آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته در این راستا گفتگو شد.

کارتر نیز بر تاکید کرد: واشنگتن به دنبال تقویت صلح و ثبات در منطقه است.

در این دیدار محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان و معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور سعودی، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، جانشین ولیعهد، معاون دوم نخست‌وزیر، وزیر دفاع این کشور، مساعد العیبان، عضو کابینه این کشور، عادل الطریفی، وزیر فرهنگ و رسانه و نیز عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان حضور داشتند.

وزیر دفاع آمریکا پس از پایان این دیدار در جمع خبرنگاران از سفر ملک سلمان به آمریکا در پاییز خبر داد.


پیش از این نیز کارتر در جمع خبرنگاران گفته بود باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا منتظر است ماه سپتامبر آتی با پادشاه عربستان در آمریکا دیدار کند.

وی در ادامه گفت: مذاکرات جده بر تقویت روابط امنیتی از جمله دفاع موشکی، امنیت اینترنتی و دریایی و نیز نیروهای عملیات ویژه متمرکز بود.
 

پربیننده ترین خبرها