بالگردهای رژیم صهیونیستی در اختیار اردن

بالگردهای رژیم صهیونیستی در اختیار اردن
جمعه 2 مرداد 1394 - 09:29

العالم - رژیم صهیونیستی به منظور تقویت قدرت نظامی اردن 16 فروند بالگرد کبرا در اختیار این کشور قرار داد.

پایگاه خبری العالم گزارش داد رژیم اشغالگر قدس به منظور تقویت اردن برای آنچه که مقابله با تهدیدات گروههای مسلح در مرزهای این کشور با سوریه و عراق نامیده شده ، 16 فروند بالگرد کبرا در اختیار امان قرارداد.

به گزارش سایت سومریه نیوز یک مقام امریکایی ناظر بر این قرارداد، گفت: "واشنگتن با طرح اعطای این نوع از بالگردها از سوی اسرائیل به اردن موافقت کرده است."

وی افزود: "پیشتر واشنگتن این بالگردها را به اسرائیل داده بود اما اسرائیل از آنها استفاده نکرد."

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: "اسرائیل قبل از ارسال این 16 فروند بالگرد به اردن برخی تغییرات مکانیکی را روی آنها انجام داده است."

وی خاطرنشان کرد: "هدف از ارسال این بالگردها، تقویت اردن برای تأمین امنیت مرزهای خود با عراق و سوریه در مقابل خطر گروههای مسلح است."

اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا نیز طی هفته جاری با سفر به رژیم صهیونیستی، اردن، عربستان و عراق، سعی کرد بر ادامه جنگ با گروه تروریستی داعش تأکید کرده و به آنها نسبت به توافق هسته ای با ایران که در 14 ژوئیه امضا شد اطمینان خاطر بدهد.

رژیم صهیونیستی دو اسکادران بالگرد کبرا مشتمل بر 60 فروند بالگرد دراختیار دارد.

این رژیم این بالگردها را برای پشتیبانی از نیروی زمینی و عملیات شناسایی هوایی و تأمین قدرت آتش با استفاده از مسلسل و موشک انداز به کار می برد.

این بالگردها از سرعت عمل و انعطاف بالایی در حرکت برخوردارند به طوری که می توانند از اصابت موشکهای زمین به هوا در امان بمانند.

رژیم صهیونیستی در اواسط دهه گذشته و اواخر سال 2013 یکی از این دو اسکادران را از خدمت خارج و بالگردهای آپاچی ساخت امریکا را که از قدرت بیشتری برخوردارند جایگزین آنها کرد.

همچنین استفاده از پهبادها را که هزینه کمتر و کاربرد متنوع تری دارند افزایش داد.

پربیننده ترین خبرها