گزارش العالم از ازادسازی چند منطقه در سوریه توسط ارتش+فیلم

دوشنبه 5 مرداد 1394 - 19:13

حومه قنیطره (العالم) – ارتش سوریه با پشتیبانی کمیته های مردمی، با پاکسازی بلندی های راهبردی قبع الحمریه، محاصره روستای حضر در حومه قنیطره را شکست.

گروه خبری شبکه العالم از اولین گروههای رسانه ای بود که به روستای آزاد شده حضر رسید و از جاده ای گذشت که هنوز شاهد تیراندازی و گلوله باران بود.

خبرنگار العالم با حضور در بلندی های قبع الحمریه که در آن درگیری های شدیدی میان اهالی روستای حضر و تروریست ها صورت گرفته بود به بازدید از نقاط درگیری پرداخت و با کمیته های مدافع روستا که روحیه بسیار بالایی داشتند، دیدار کرد.
یکی از اعضای کمیته های دفاعی این روستا در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: قبایل حضرعلی رغم کمبود امکانات، اما با اراده  مصمم بود که محاصره این روستا شکسته شود که شد؛ روستای حضر پایدار، شریف و با کرامت خواهد ماند.
هنگام حضور گروه العالم در بلندی های قبع الحمریه، تروریست ها روستای حضر را با راکت هدف قرار دادند که در اثر آن خساراتی به ساختمان ها وارد آمد و تعدادی از ساکنان این روستا مجروح شدند.
یکی از سالمندان روستا گفت: این اولین بار نیست که حضر مورد حمله واقع می شود و این اتفاق بارها افتاده ولی ما تسلیم تروریست ها نمی شویم.
مرد دیگری خاطرنشان کرد که از چهار یا پنج سال گذشته کسی (تروریست ها) حتی یک تیر به سمت مسجد و گلدسته آن و اماکن امن این روستا شلیک نکرده است، اما ترویست ها چند روز است که اعلام جنگ کرده و محصولات، درخت ها، اماکن عبادتی و خانه های مسکونی این روستا را با زنان و کودکان هدف قرار می دهند.
یک ساکن دیگر این روستا به خبرنگار العالم گفت: ما (از تروریست ها) نمی ترسیم... هر چقدر می خواهند بمب های کینه و عقده شان را بر سر ما بریزند، تا زمانی که ارتش قهرمان سوریه ایستادگی می کند ما هم در کنار آنها ایستاده ایم و می جنگیم.
روحیه بالای اهالی حضر به علاوه اصرار به ادامه مبارزه یکی از عوامل پایداری آنهاست که طرح رژیم صهیونیستی و گروههای تروریستی در بخش شمالی حومه قنیطره را نقش بر آب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها