عربستان مزدوران خود را در یمن بمباران کرد

عربستان مزدوران خود را در یمن بمباران کرد
دوشنبه 5 مرداد 1394 - 22:23

العالم ـ جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان امروز اشتباهی مواضع متعلق به نیروهای طرفدار رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را در جنوب این کشور بمباران کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، عربستان سعودی با نقض آتش بسی که خود در یمن اعلام کرد، مقر رسانه ها در استان صعده و نیز برخی پایگاه ها در صنعا، صعده و عدن را هدف قرار داد و علاوه بر غیرنظامیان، جان برخی از هواداران خود از جمله تعدادی فعال رسانه ای را نیز گرفت.

هواپیماهای جنگی آل سعود همچنین پایگاه های نظامی ارتش یمن در اطراف صنعا، صعده و عدن را هدف قرار دادند.

نکته قابل توجه در این بمباران ها، بمباران اشتباه مواضع مزدوران ریاض در جنوب یمن بود که منجر به کشته و یا زخمی شدن دهها نفر شد.

برخی منابع نظامی یمنی تاکید کردند که در حملات هوایی دیگر جنگنده های سعودی به مواضع مزدوران خود در جبل الزیتون در اطراف پایگاه العند در استان لحج، دستکم 12 مزدور کشته و 30 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

جنگنده - بمب افکن های آل سعود چند هفته پیش نیز به طور اشتباهی، پایگاه نظامی هواداران خود در حضرموت را هدف قرار دادند که به کشته شدن حدود 100 نفر از عناصر مسلح و زخمی شدن 150 نفر دیگر انجامید.

عربستان با همراهی 9 کشور عربی و حمایت آمریکا از ششم فروردین گذشته تجاوز هوایی و دریایی به یمن را با هدف بازگرداندن حکومت به منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور آغاز کرد و 90 درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی، بیمارستان ها و منازل، فرودگاه ها و مدارس یمن را هدف بمباران جنگنده های خود قرار داد، اما تاکنون به هیچیک از اهدافش نرسیده است.

در جریان این تجاوزها تاکنون افزون بر چهار هزار و 200 یمنی که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، کشته ، بیش از ده هزار نفر مجروح و صدها هزار نفر نیز آواره شده اند.

عربستان از یکشنبه شب و همزمان با سفر تعطیلات تابستانه ملک سلمان در راس هیاتی هزار نفره به سواحل فرانسه، آتش بسی پنج روزه را در یمن اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها