تجاوز 124 روزه عربستان به یمن

تجاوز 124 روزه عربستان به یمن
سه شنبه 6 مرداد 1394 - 13:26

العالم - منابع خبری از کشته شدن یک امدادگر داوطلب در حملات جنگنده های عربستان به منطقه رفع استان حجه یمن خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، جنگنده های عربستان 5 بار به شهر الحوطه استان لحج حمله کردند و چند روز پیش نیز با حمله به شهر المخاء استان تعز صدها یمنی را به خاک و خون کشیدند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز چند پایگاه ارتش عربستان را در استان جیزان زیر آتش گرفتند و 3 خودروی نظامی را در حمله به پایگاه الممعوط منهدم و یک دستگاه تانک و یک دستگاه خودروی نظامی را نیز در پایگاه الردیف منهدم کردند.

این در حالیست که عربستان آتش بسی را که خود اعلام کرده است ، همچنان نقض می کند.

جنگنده ای سعودی مراکز خبری استان صعده را بمباران کرد که باعث کشته و زخمی شدن چند خبرنگار شد و مناطقی را نیز در اطراف صنعاء و در صعده و عدن بمباران کرد.

ده ها مزدور عربستان نیز در حملات اشتباهی جنگنده های این کشور به مناطقی در جنوب یمن به هلاکت رسیدند و زخمی شدند.

منابع نظامی اعلام کردند : حداقل 12 مزدور در حملات هوائی اشتباه عربستان به مواضع آنها در منطقه جبل الزیتون در حومه پادگان العند استان لحج کشته شدند و 30 مزدور دیگر زخمی شدند.

جنگنده های عربستان چند هفته پیش نیز اشتباهی یکی از مواضع مزدوران این کشور را در استان حضرموت یمن بمباران کردند که 100 کشته و 150 زخمی برجای گذاشت.

شهدای حملات گسترده هوایی عربستان به یمن با همکاری تعدادی از کشورهای عربی و یا حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی که از ششم فروردین ماه آغاز شده است ، تاکنون دست کم 4 هزار و 200 شهید ، افزون بر10 هزار مجروح و میلیاردها دلار خسارت مالی به جا گذاشته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها