روایتی از پایداری و استقامت در یک روستای مرزی لبنان

سه شنبه 6 مرداد 1394 - 22:32

عیتاالشعب (العالم) – دوربین العالم بعد از گذشت 9 سال از تجاوز رژیم صهیونیستی به روستای عیتاالشعب در جنوب لبنان به این روستا رفت تا ثمرات مقاومت و پایداری مردم را به تصویر بکشد.

خبرنگار العالم روز سه شنبه از عیتا الشعب گزارش داد: همه چیز در این روستا با گذشت 9 سال از تجاوز صهیونیست ها در جولای 2006 تغییر کرده است... 80 درصد خانه هایی که با ماشین جنگی اسرائیل با خاک یکسان شده بود دیگر دیده نمی شوند به غیر از دو خانه که برای گواهی دادن به حوادث آن روزها باقی مانده اند.
روستایی که شاهد اسارت دو تفنگدار اسرائیلی در سال 2006 بود امروز روایت گر استقامت روستاهای جنوب لبنان است که در برابر محاصره همه جانبه صهیونیست ها خم به ابرو نیاوردند.
یکی از ساکنان روستا در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که عیتا بعد از جنگ تموز (جولای 2006) سه برابر شده چنان که قبل از تجاوز 500 خانه در آن بود اما الان 1500 خانه در آن وجود دارد.
یکی از زنان روستا هم گفت: تا وقتی که جوانان شیردل مقاومت از ما حمایت می کنند ما از چیزی نمی ترسیم.
ساکنان عیتا لحظاتی را که صهیونیست ها تلاش می کردند با ورود به روستا راه را برای پیشروی خود به داخل خاک لبنان بگشایند فراموش نکرده اند اما نیروهای مقاومت تمام نقشه های آنان را نقش بر آب کردند.
اهالی عیتا می گویند که حدود 50 درصد از روستا تحت محاصره بود و اسرائیل روی تمام تپه های اطراف مواضع نظامی ایجاد کرده بود اما در طول 33 روز جنگ، نیروهای صهیونیستی نتوانستند وارد مرکز عیتا شوند.
عیتا الشعب یکی از 75 روستایی است که مورد تجاوز صهیونیست ها قرار گرفت و هرچند زیرساخت های آن از بین رفت اما پایداری و استقامت مردمش باعث شکست دشمن شد تا جولای هر سال را جشن بگیرند.

پربیننده ترین خبرها