احساس خطر انگلیس از حضور داعش در لیبی

احساس خطر انگلیس از حضور داعش در لیبی
سه شنبه 6 مرداد 1394 - 22:55

روزنامه انگلیسی تایمز، با اشاره به نگرانی ها از افزایش قدرت داعش در لیبی تأکید کرد، این کشور به محیط جذابی برای تروریستها تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه تایمز نوشت: جنگ با داعش در خارج از عراق و سوریه همچنان ضعیف است اما دیوید کامرون (نخست وزیر انگلیس) تهدید کرده است که اگر این گروهک به خطر بزرگی برای انگلیس تبدیل شود به اردوگاه های آموزشی آن در لیبی حمله خواهد کرد.

روزنامه تایمز تأکید کرد: سرویس های امنیتی به این نتیجه رسیده اند که حمله تروریستی به گردشگاه سوسه در تونس - که 38 قربانی از جمله 30 انگلیسی به دنبال داشت - توسط فردی انجام گرفت که در لیبی آموزش دیده بود.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، فروپاشی دولت لیبی به داعش اجازه داد در مناطقی که فاقد قانون است مستقر شود و جای پایی برای خود در شمال آفریقا بیابد و هرج و مرج را در تونس رواج دهد.
تایمز افزود: خاطره دخالت نظامی در لیبی در سال 2011 بر ایده حمله به پایگاه های داعش در لیبی سایه افکنده است زیرا برخی بر این باورند که حملات هوایی انگلیس و فرانسه با حمایت آمریکا به لیبی در آن زمان عامل هرج و مرج کنونی در لیبی است.
این مقاله می افزاید: دولت انگلیس باید ضد داعش اقدامی انجام دهد اما هیچ اقدامی فایده نخواهد داشت مگر این که در قالب یک راهبرد نظامی فراگیر انجام گیرد، زیرا حملات هوایی صرف نخواهد توانست با مشکلاتی مقابله کند که لیبی را به محیط جذابی برای تروریست ها تبدیل کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها