روسیه سلاح‌های جدید به عراق تحویل می‌دهد

روسیه سلاح‌های جدید به عراق تحویل می‌دهد
چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 19:29

روسیه آمادگی خود را برای تحویل سلاح های جدید به عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم، روزنامه روسی "نیزاوسیمایا گازیتا" روز چهارشنبه به نقل از سرویس های امنیتی روسیه نوشت که درجریان سفر وزیر دفاع عراق به مسکو، طرف روسی آمادگی خود را برای تحویل سلاح های توپخانه ای و ضد زره و خمپاره انداز و جنگنده ها به عراق اعلام کرد.

"خالد العبیدی" وزیر دفاع عراق روز سه شنبه برای سفری یک روزه به مسکو رفت، اما مسئولان دو کشور برنامه های این سفر را اعلام نکرده و فقط گفتند که این سفر مربوط به همکاری نظامی و صنعتی است.

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق در ماه می گذشته در سفر به مسکو و دیدار با "دیمیتری مدودوف" همتای روس خود، از روسیه خواست که برای مقابله با گروه داعش مشارکت فعال تری داشته باشد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز درآن زمان اعلام کرده بود که روسیه بدون قید و شرط، آماده تامین نیازهای بغداد به سلاح های مورد نیاز است.

 خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از " ايگور كوروچينكو " مدير مركز تجزیه و تحلیل تجارت جهانی سلاح گزارش داد که روسیه امروز یکی از مهم ترین شرکای عراق در زمینه نظامی است و بغداد، روسیه را شریکی فعال و قابل اعتماد می داند.

درماه اوت 2014 (مرداد 93) و اندکی پس از سقوط موصل به دست داعش و خودداری آمریکا از تجهیز عراق به سلاح بر اساس توافق نامه امنیتی میان دو کشور، روسیه عراق را به بالگردهای ام ای – 28 مجهز کرد، پیش از آن نیز جنگنده های اس یو – 25 را برای مبارزه با تکفیری ها در اختیار این کشور قرار داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها