افزایش 24 درصدی بهای بنزین در امارات

افزایش 24 درصدی بهای بنزین در امارات
چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 21:14

دولت امارات متحده عربی از تصمیم خود برای افزایش قیمت بنزین به میزان 24 درصد از اول اوت (10 مرداد) با شروع اجرای طرح حذف یارانه سوخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته پی گیری قیمت سوخت در امارات که مسئول تعیین قیمت های جدید سوخت است، روز چهارشنبه اعلام کرد که قیمت هر لیتر بنزین با افزایش 24 درصدی، از 27/1 درهم (0.46 دلار) به 2.14 درهم (0.58 دلار) خواهد رسید.

این درحالیست که هر لیتر گازوئیل با کاهش 29 درصدی، 2.05 درهم (0.55 دلار) فروخته خواهد شد.

کمیته پی گیری قیمت سوخت در امارات اعلام کرد که قیمت های جدید را با توجه به شاخص قیمت های جهانی تعیین کرده و قیمت ها به صورت ماهیانه تعیین می شود.

مسئولان اماراتی یک هفته پیش، قیمت بنزین و گازوئیل را با حذف یارانه این دو ماده سوختی آزاد کردند.

وزارت انرژی امارات در آن زمان اعلام کرد که هدف از حذف یارانه سوخت، حمایت از اقتصاد و استفاده درست انرژی و حمایت از منابع طبیعی و محیط زیستی است.

این تصمیم، سالانه میلیاردها دلار درآمد بیشتر دراختیار دولت امارات قرار می دهد. صندوق بین المللی پول هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که مسئولان اماراتی، سالانه 29 میلیارد دلار برای حمایت از قیمت مواد نفتی و برق به صندوق بین المللی پول می دهند.

این در حالی است که اقتصاد امارات نیز مانند دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس تحت تاثیر کاهش قیمت نفت قرار گرفته است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که بودجه دولت امارات به میزان 9 میلیارد دلار در سال جاری کسری داشته باشد که درصورت تحقق این امر، این اولین کسری بودجه دولت امارات از سال 2009 خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها