انتقاد تایمز از زیاده خواهی شاه عربستان در فرانسه

انتقاد تایمز از زیاده خواهی شاه عربستان در فرانسه
پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 - 18:33

العالم - روزنامه انگلیسی تایمز به مخالفت شاه عربستان با حضور زنان پلیس فرانسه در میان ماموران حفاظت از وی درجریان سفر اختصاصی اش به ساحل ریویرا در دوران تعطیلات تابستانی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه تایمز نوشت : که اجازه دادن مسئولان فرانسوی به ملک سلمان بن عبد العزيز شاه عربستان برای انتخاب جنس ماموران پلیس محافظش در ساحل ریویرا برای فرانسه " خفت بار" است.

این روزنامه افزود: "خاندان حاکم سعودی نباید این حق را داشته باشد که جنس افسران پلیس مامور محافظت از آنان در فرانسه را انتخاب کند".

به نوشته تایمز، خاندان حاکم سعودی نباید بتواند شیوه تفکر خود را به اروپا منتقل کند.

این روزنامه انگلیسی همچنین افزود که تعامل فرانسوی ها با خاندان حاکم سعودی مساله ای خفت بار است زیرا آن ها موافقت کرده اند که میزبانان نتوانند در نزدیک منزل وی ورزش شنا را انجام دهند و همچنین با ساخت آسانسوری که منزل وی را به ساحل متصل کند، به سرعت موافقت کرده اند.

تایمز همچنین نوشت " غیرممکن است که یک انسان انتظار داشته باشد که در ماه اوت ساحل ریویرا به طورخصوصی دراختیار وی باشد.

این روزنامه با اشاره به اظهارات مسئولان فرانسوی مبنی براینکه انجام هر چه که شاه عربستان می خواهد، کم ترین کاری است که می توان برای او انجام داد زیرا او هم پیمانی مهم در زمینه مبارزه با داعش به شمار می رود "، یادآور شد که این بهانه و دلیل فرانسوی ها، واهی وبیهوده است.

این روزنامه در پایان نوشت که در اروپا زن و مرد با هم در برابر قانون یکسان هستند و اگر این مساله ، مایه ناخرسندی شاه عربستان می شود، وی این آزادی را دارد که به مکانی سفر کند که بیشتر خوشایند وی است و چه بسا که آن مکان همان عربستان باشد.

پربیننده ترین خبرها