ادامه تجاوز عربستان به یمن به نفع کیست؟

جمعه 9 مرداد 1394 - 14:14

در سایه ادامه حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی به مناطق مختلف یمن، درگیری ارتش یمن و کمیته های مردمی با گروه های مسلح و مزدوران تحت حمایت عربستان در تعز شدت گرفته است.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از تعز گزارش داد، نیروهای امنیتی مشترک ، ورودی های اصلی شهر و مراکز حساس را تحت کنترل خود دراورده ند؛ این درحالیست که عناصر مسلح ، مناطق مسکونی به عنوان سنگر خود و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

براساس این گزارش، اهالی شهر تعز از 4 ماه پیش از سوی عربستان سعودی تحت محاصره قرار دارند ، اما بدتر از آن وضعیتی است که شهروندان ، شب ها را با صدای تیراندازی و موشک ها به صبح می رسانند.

یکی از شهروندان یمنی به خبرنگار العالم گفت: "مساجد و مردم درمعرض حملات قرار دارد و جز توکل به خدا ، راه دیگری وجود ندارد."

این شهروند یمنی گفت: "این حملات فقط به نفع اسرائیل وآمریکا است؛ و نفعی برای یمنی ها ندارد."

یک نظامی یمنی به خبرنگار العالم گفت: "ما درکنار ارتش یمن هستیم و تا آخرین قطره خون خود از کشورمان حمایت می کنیم."

یک نظامی یمنی دیگر تأکید کرد: "ملت یمن شکست ناپذیر است و امکان ندارد که در نبردی شکست بخورد؛ زیرا ما طرفدار حق هستیم و پیروزی با حق و مظلومیت است."

تلاش های عناصر مسلح در ورودی غربی شهر تعز و در جاده الضباب برای بستن راه های اصلی میان تعز و الحدیده ناکام مانده و راه منتهی به بدر المخاء بعد از درگیری های شدید بسته شده است و دراین درگیری ها گروه های مسلح متحمل خسارت های زیادی شدند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها