تظاهرات مردم اردن در محکومیت تجاوزات صهیونیست‌ها

تظاهرات مردم اردن در محکومیت تجاوزات صهیونیست‌ها
جمعه 9 مرداد 1394 - 22:01

العالم ـ حدود 1500 نفر از مردم پایتخت اردن امروز جمعه در تظاهراتی تحت عنوان "جمعه خشم، الاقصی وحدت‌بخش ماست"، تجاوزات رژیم اشغالگر در قدس اشغالی به‌ویژه در مسجد الاقصی را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این تظاهرات که به دعوت اخوان المسلمین اردن برگزار شد، پس از ادای نماز جمعه از مقابل مسجد الحسینی الکبیر در مرکز امان آغاز گردید و با حضور گسترده نیروهای امنیتی ادامه یافت.

شرکت کنندگان پلاکاردهایی با جملاتی از قبیل "جمعه خشم در دفاع از مسجد الاقصی و زنان آزاده" و "به یاری مسجد الاقصی بپاخیزید" حمل می کردند و تصاویری از درگیری های نظامیان اسراییلی و شهرکنشینان صهیونیستی در داخل مسجد الاقصی با فلسطیینیها در دست داشتند که بر روی برخی از آنها عبارت "تجاوزگری اسراییل به مسجد الاقصی و برادران ما" نوشته شده بود.

راهپیمایان شعارهایی از قبیل "جانم فدای مسجد الاقصی"، "فریاد سر دهید و به همه بگویید که ما نگهبانان الاقصی هستیم" و "همچون قهرمانانی فاتح به سوی قدس حرکت می کنیم" سر می دادند.

در این تظاهرات که به صورت مسالمت آمیز به پایان رسید، تظاهرکنندگان پرچم های اردن و اخوان المسلمین را در دست داشتند. حاضران در این مراسم بار دیگر خواستار اخراج سفیر رژیم اشغالگر از امان و لغو معاهده 1994 صلح با تل آویو شدند.

یورش نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه گذشته به مسجد الاقصی به منظور اخراج نمازگزاران که برای جلوگیری از حضور شهرکنشینان در آنجا تحصن کرده بودند، به مجروح شدن شماری از نمازگزاران انجامید که این امر خشم مسلمانان را برانگیخته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها