دروازه‌های تعز در کنترل ارتش و مردم یمن

جمعه 9 مرداد 1394 - 22:37

در حالی که عناصر مسلح وابسته به عربستان، شهرک‌های مسکونی استان تعز را اشغال کرده و از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ورودی‌ها و اماکن اصلی تعز را تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از تعز، مردم این شهر از چهار ماه گذشته تاکنون از سوی متجاوزان سعودی و عناصر مسلح وابسته به این کشور، تحت محاصره شدید قرار گرفته اند. این عناصر در مناطق مسکونی تعز مستقر شده اند و مناطق مسکونی را به محلی برای شلیک موشک ها و توپخانه خود تبدیل کرده اند.

یکی از شهروندان تعز در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: آن ها مساجد، غیرنظامیان و مردم را هدف قرار می دهند. این در حالی است که چنین حملاتی باید ضد (اسرائیل) صورت گیرد، نه ضد یمنی ها.

بر پایه این گزارش، در حال حاضر، منطقه حی الجمهوری و اطراف کوه جره و شهرک های النقطه الرابعه و حوض الاشرف، کانون درگیری میان ارتش یمن و عناصر مسلح هستند و عناصر مسلح در تلاش برای پیشروی به سمت ساختمان پلیس و فرماندهی المحور و ساختمان دفتر استانداری هستند.

یکی از نیروهای ارتش یمن به خبرنگار شبکه العالم گفت: ما به عنوان نیروهای ارتش یمن، تا آخرین قطرۀ خون از سرزمینمان دفاع خواهیم کرد.

یکی دیگر از سربازان ارتش یمن خاطر نشان کرد: به امیدی که مردم به ما بسته اند، دلگرم هستیم، ما ملتی شکست ناپذیریم و به خواست خدا، درگیر هیچ جنگی نمی شویم مگر آن که در آن جنگ پیروز شویم، زیرا حق با ماست، بنابراین به همان اندازه که مظلوم واقع شده ایم، در برابر کشورهایی که بر باطل علیه ما ائتلاف کردند، پیروز خواهیم شد و برای هر گزینه ای، کاملا آمادگی مقابله داریم.

از سوی دیگر، در دروازه ورودی غربی شهر و در مسیر جاده الضباب، تلاش های عناصر مسلح برای مسدود کردن جاده اصلی تعز و الحدیده و جادۀ منتهی به بندر المخا با شکست مواجه شد و در نبرد سنگینی که در این مجال اتفاق افتاد، خسارت های سنگین مالی و جانی به عناصر مسلح وارد شد و ناچار به عقب نشینی از شهرک های الستین و الضباب شدند.

در این میان، حملات گسترده و متوالی جنگنده های سعودی و پشتیبانی گسترده نظامی و رسانه ای از گروه های مسلح نیز نتوانست جلوی شکست آن ها از نیروهای شکست ناپذیر ارتش یمن و پشتیبانی مردم این کشور را بگیرد.

31 – 15:56
26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها