انتقاد روزنامه انگلیسی از برخورد لندن با مهاجران

انتقاد روزنامه انگلیسی از برخورد لندن با مهاجران
يکشنبه 11 مرداد 1394 - 11:13

روزنامه آبزرور انگليس در گزارشي به وضعيت ناگوار مهاجراني پرداخت كه قصد دارند خود را از فرانسه به انگليس برسانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرنگار روزنامه آبزرور روز یکشنبه در گزارشی نوشت: این مهاجران تلاش می کنند که خود را از شهر کالی فرانسه در این سوی تونل مانش به انگلیس در آن سوی تونل به امید زندگی بهتر برسانند.
این روزنامه در گزارش خود با تعدادی از این مهاجران در اردوگاههای محل استقرارآنان در فرانسه گفت وگو کرد و آنها داستان چگونگی رساندن خود به فرانسه و تمایل برای رفتن به انگلیس را برایش بازگو کردند.
نویسنده این گزارش داستان مهاجرانی را روایت کرد که چگونه در تلاش برای رفتن از فرانسه به انگلیس قربانی شده و جان خود را از دست دادند.
یک زن اریتره ای از جمله آنها بود که هفته گذشته زیر چرخ یک دستگاه خودرو در اتوبان له شد و یک سودانی نیز تلاش کرد تا بالای قطار یورواستار درحال حرکت بپرد.
آبزرور تأکید کرد، شاید ناگوارترین حادثه، سقوط یک زن باردار از کامیون بود که باعث سقط جنینش شد.
این روزنامه از اظهارات سیاستمداران و مواضع آنها در قبال بحران مهاجران انتقاد کرد و گفت که آنها حقایق را وارنه جلوه می دهند و چیزی می گویند که به آن عمل نمی کنند.
این گزارش سپس به تلاش های نیروهای داوطلب و فعالان خیرخواه در اردوگاهها برای کمک به مهاجران اشاره می کند فعالانی برای مهاجران در کلیسا، مسجد و مدارس آموزش زبان فرانسوی برپا کرده اند چرا که بسیاری از این مهاجران از توانایی رفتن به انگلیس مایوس شده و تصمیم گرفته اند که در فرانسه بمانند.
خبرنگار روزنامه آبزرور انگلیس گفت: انگلیس پذیرش سهم مناسبی از مهاجران را تقبل نکرده است لذا آنها به شیوه های غیرقانونی خود را به این کشور خواهند رساند زیرا آفریقا با انفجار جمعیت روبرو بوده و جنگ در خاورمیانه در جریان است و مردم چاره ای جز فرار از آنجا ندارند.
وی در پایان نوشت: انسان به طور طبیعی طالب مهاجرت است. اگر شما از یک کشور به کشور دیگری برای کار نرفته باشید لابد اجداد و نیاکان شما به هر دلیلی مهاجرت کرده‌اند. همه نیاکان ما مهاجر بوده اند و اگر علیه مهاجران کینه ورزی کنیم در واقع درحال کینه ورزی علیه خودمان هستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها