ارتش سوریه چگونه حسکه را آزاد کرد؟ + فیلم

يکشنبه 11 مرداد 1394 - 14:54

حسكه (العالم)- خبرنگار شبکه العالم درسوریه گزارش داد که ارتش سوریه پس از 35 روز درگیری سخت با عناصر داعش در مناطق جنوبی شهر «حسکه»، امنیت را به طور کامل در این شهر برقرار کرد.

ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی توانستند پس از شکست عناصر داعش و وارد آوردن کردن ضربات سخت به این گروه تروریستی، به طور کامل بر مناطقی که عناصر داعش بیست و پنجم ماه ژوئن گذشته بر آنها نفوذ کرده بودند، تسلط یابند.
یکی از فرماندهان ارتش سوریه در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: با وجود ورود برخی گروه ها به برخی مناطق این استان، ارتش سوریه توانست همه این مناطق را پاکسازی و امنیت و ثبات را برقرار کند.
وی افزود: تروریست ها از هر نوع ابزار و تجهیزات ویرانگر استفاده کردند. آنها برای رسیدن به اهدافشان از انواع مختلف خودروهای بمب گذاری شده از جمله کامیون و تانکرهای نفتی بمب گذاری شده استفاده کردند اما شکست خوردند.
بر اساس این گزارش، ارتش در عملیات خود که تا بامداد روز یکشنبه ادامه داشت بر مناطق مختلفی تسلط یافت و شماری از عناصر مسلح داعش را به قتل رساند.
عملیات ارتش سوریه همزمان با پیشروی و تسلط آن بر «فلکه پانوراما» و مناطق دیگر ادامه یافت.
منبعی نظامی در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: پس از درگیری شدید نیروهای ارتش با عناصر مسلح تروریست، ارتش سوریه توانست بسیاری از مناطق را در الحسکه آزاد کند.
بر پایه این گزارش، آزادسازی و پاکسازی شهر الحسکه از دست عناصر تروریستی داعش آخرین اقدام موفقیت آمیز ارتش در این مناطق نخواهد بود بلکه ارتش تاکید کرده است که درصدد بیرون کردن عناصر مسلح از حومه این شهر است.

یک منبع نظامی به خبرنگار العالم گفت: پس از تقویت مواضع ارتش سوریه و تجهیزات نظامی آن؛ می توان عملیات پاکسازی مناطق حومه حسکه را دنبال کرد.

 

پربیننده ترین خبرها