محاکمۀ 41 نفر در امارات به اتهام تروریسم و براندازی

محاکمۀ 41 نفر در امارات به اتهام تروریسم و براندازی
يکشنبه 11 مرداد 1394 - 18:19

دادستانی کل امارات، 41 نفر را به اتهام وابستگی به "گروهکی تروریستی" که هدف آن سرنگون کردن دولت و ایجاد حکومت خلافت است، پای میز محاکمه کشاند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سالم سعید کبیش" دادستان کل امارات، تاکید کرد که شماری از این افراد، خارجی و برخی نیز اماراتی هستند.

کبیش به خبرگزاری رسمی امارات گفت: این افراد، به تاسیس و ادارۀ گروهی تروریستی در امارات متهم هستند که تفکر تکفیری و تروریستی دارد و هدفِ آن انجام عملیات تروریستی در داخل این کشور بوده است.

وی افزود: آن ها قصد داشتند دولت امارات را سرنگون کنند تا بتوانند دولتی موسوم به دولت خلافت ایجاد کنند و کشور را بر اساس اندیشه ها و باورهای تند و تکفیری خود اداره کنند.

کبیش، نام این گروهک تروریستی را "گروه جوانان المناره" معرفی کرد و گفت: این افراد برای اجرای عملیات تروریستی خود، سلاح های آتش زا، مهمات و مواد انفجاری تهیه کردند. آن ها برای ساخت این تجهیزات، پول جمع کرده بودند و از این پول برای ارتباط با دیگر گروهک ها و گروه های تروریستی خارجی استفاده کردند و از این گروه ها اموال و متخصصان لازم برای دستیابی به اهدافشان را تامین کردند.

دادستان کل، مشخص نکرد که اعضای این گروهک چه زمانی بازداشت شده و از کدام کشورند. وی همچنین توضیح نداد که آیا همه اعضای این گروهک بازداشت شده اند یا خیر.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها