پشت پرده دیدار کری، لاوروف و جبیر در دوحه

پشت پرده دیدار کری، لاوروف و جبیر در دوحه
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 13:28

وزیر خارجه امریکا با همتایان روس و عربستانی در پایتخت قطر دیدار می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کری" پس از دیدار با همتای مصری خود "سامح شکری" در قاهره و گفتگو درباره مسائل دو جانبه، اکنون در دوحه به سر می برد تا با "سرگئی لاوروف" و "عادل الجبیر" دیدار و گفتگو کند.
روزنامه "السفیر" خاطرنشان کرد، جان کری اعلام کرده که قصد دارد، نگرانی وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را در خصوص توافق هسته ای اخیر کشورهای 1+5 با ایران، برطرف کند.
کری گفت که می خواهد به همه سؤالات وزرای خارجه کشورهای عربی منطقه پاسخ دهد، به این امید که آنان را راضی کند.
سفر جان کری به دوحه، پس از سفر اخیر "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا به منطقه برای اطمینان خاطر به کشورهای عربی درخصوص ادامه حمایت از آنان صورت می گیرد.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که کری همچنین قرار است در دوحه با لاوروف و عادل الجبیر دیدار و در خصوص پرونده های سوریه و یمن گفتگو کند.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای اعلام کرده است که لاوروف با امیر قطر و وزیر خارجه آن دیدار خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که لاوروف برای بررسی تلاشها در خصوص صلح در سوریه و یمن و لیبی و ائتلاف بین المللی ضد داعش و ثبات منطقه و روابط دو جانبه روسیه و قطر، به دوحه سفر کرده است.
"میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرده است که پادشاه عربستان قبل از پایان سال 2015 به روسیه سفر می کند.
بوگدانوف همچنین از سفر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به مسکو در ماه آگوست خبر داد و گفت که قرار است مسؤولان دو کشور در خصوص روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی، و مقدمات سفر پادشاه عربستان به مسکو گفتگو کنند.

پربیننده ترین خبرها