احساس خطر رژیم صهیونیستی از شدت گرفتن تحریم‌ها

احساس خطر رژیم صهیونیستی از شدت گرفتن تحریم‌ها
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 15:05

قطع روابط اقتصادی برخی شرکتهای اروپایی با رژیم صهیونیستی، کابینه نتانیاهو را از گسترش دامنه این تحریمها به نگرانی واداشت.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "اورن نهاری" تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "اقدام جدید اروپا علیه بانکهای اسرائیلی که دارای شعب متعددی پشت خط سبز هستند باعث کاهش شاخص سهام این بانکها در بورس تل آویو شد. نخست وزیر ایتالیا در کنست اسرائیل حاضر شده و خواستار پایان دادن به روند قطع روابط با اسرائیل شد. اما برغم این اروپاییها در صدد متوقف کردن این روند نیستند."

وی افزود: "اروپاییها مناطق فلسطینی را از مناطق اسرائیلی جدا می دانند. خبرگزاری رویترز خبری را منتشر کرد و در پی انتشار آن در رسانه های اسرائیل، زمین لرزههای متعددی در دستگاه اقتصادی و دیپلماسی اسرائیل ایجاد شد.
اتحادیه اروپا در صدد تحریم آن دسته از بانکهای اسرائیل است که از شهرکهای اسرائیلی حمایت می کند، و وامهایی برای خرید ملک در شهرکها ارائه می دهند. از نظر اتحادیه اروپا این شهرکهای اسرائیلی از جمله قدس شرقی و بلندی جولان مناطق غیر قانونی هستند."
این تحلیلگر صهیونیست خاطرنشان کرد: "شاخص بورس بانکهای اسرائیل با انتشار این خبر افت شدیدی داشت. اتحادیه اروپا و وزارت امور خارجه، شورای روابط خارجی اروپا را مسؤول این جریان دانستند."
وی اظهار داشت: "دوستان اسرائیل از جمله کانادا و ایتالیا خواستار تشکیل دو دولت مستقل اسرائیلی و فلسطینی شدند. آنچه از منابع سیاسی و اقتصادی و آکادمی مختلف به گوش می رسد، این موج مطالبات برای تشکیل دو دولت از اروپا شنیده می شود و برخی طرفهای سیاسی پیش بینی می کنند سال 2017 که مصادف با پنجاهمین سالگرد جنگ شش روزه (سالگرد روز نکبت) سال سرنوشت سازی خواهد بود."

پربیننده ترین خبرها