كمپين بين المللی حمايت از شیخ نمر + عکس

كمپين بين المللی حمايت از شیخ نمر + عکس
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 15:23

کمپین بین المللی همبستگی با آیت الله شیخ نمر باقر النمر، روحانی بارز شیعه عربستانی، که به دلیل حمایت از مردم و اعتراض به نظام حاکم به اعدام محکوم شده است، در بسیاری از کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهرات و تحصن ها در چارچوب کمپین بین المللی همبستگی با آیت الله نمر از روز جمعه در بیش از 20 کشور جهان آغاز شد.
این تظاهرات روز جمعه از شهر "اوکلند" در نیوزیلند آغاز و در مکزیکوسیتی شهر مکزیک پایان یافت. این تظاهرات همچنین در تعداد دیگری از شهرها از جمله سیدنی استرالیا روز شنبه ادامه یافت.
تظاهرکنندگان یکم ماه اوت جاری در کنار ساختمان اوپرای مشهور شهر سیدنی تجمع کرده و با توزیع هزار و 500 اعلامیه خواهان توقف حکم اعدام آیت الله نمر شدند و در این اعلامیه همچنین به وخامت اوضاع حقوق بشر و آزادی بیان و وضعیت اقلیت ها و شمار رو به افزایش اعدام ها در عربستان اشاره کردند.


در این اعلامیه به طور مثال به برخورد دولت سعودی با فاضل المناسف از مدافعان حقوق بشر اشاره شده که به 15 سال زندان محکوم شده است.
تظاهراتی نیز در سومین سالگرد بازداشت آیت الله نمر در شهر اوکلاند برگزار شد و شرکت کنندگان مخالفت خود را با حکم اعدام این روحانی بارز شیعه عربستانی ابراز داشتند و با سر دادن شعارهایی سیاست دولت سعودی در زمینه بازداشت سیاستمداران و صاحبان اندیشه در عربستان را محکوم کرده و خواهان آزادی آیت الله نمر و سایر مظلومان در عربستان شدند. آنها همچنین پلاکارد و تصاویر این روحانی شیعه را با خود حمل می کردند.
شماری از فعالان نیز در شهر "برلین" پایتخت آلمان تجمع کرده و مخالفت خود را با ادامه بازداشت آیت الله نمر ابراز داشته و تاکید کردند که وی به خاطر بیان دیدگاهش سه سال است که در زندان به سرمی برد و بازداشت خشونت آمیز این روحانی بیانگر خودکامگی و تکبر دولت سعودی و شیوه برخوردش با صاحبان اندیشه است.

این تظاهرات با توزیع تصاویر و سردادن شعار علیه خشونت و جنایات آل سعود آغاز شد. تظاهرکنندگان برحق آزادی آیت الله نمر تاکید کرده و گفتند که دادگاه سعودی این روحانی را عادلانه محاکمه نکرده است و باید وی براساس قوانین و موازین بین المللی بدون هرگونه قید و شرطی آزاد شود.
فعالان برزیلی نیز با برگزاری تظاهرات همبستگی در میدان استقلال مقابل کاخ تاریخی امپراتور برزیلی در شهر سائوپائولو تحت عنوان "شیخ نمر در خطر است"، خواهان آزادی وی و توقف نقض حقوق بشر در عربستان شدند. آنها تصاویر آیت الله نمر را در دست داشتند و بازداشت و محاکمه وی را مصداق بارز خودکامگی و استبداد در برخورد با مدافعان حقوق و آزادیها در عربستان دانستند.

تظاهرات مشابهی هم در شهر بروکسل برگزار شد و شرکت کنندگان در آن حکم دادگاه سعودی علیه آیت الله نمر را رد کرده و خواهان آزادی وی شدند.
شمار زیادی از مردم منطقه "العوامیه" عربستان نیز در چارچوب این کمپین بین المللی تظاهرات کرده و خواهان آزادی آیت الله نمر شدند که در جریان بازداشت به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سعودی زخمی شده بود.
آنها همچنین آزادی همه بازداشت شدگان سیاسی را بدون هرگونه قید و شرط خواستار شدند.
شهر "پاریس" پایتخت فرانسه نیز شاهد برپایی تجمع های همبستگی با آیت الله نمر بود. شرکت کنندگان در این مراسم خواهان آزادی این روحانی بارز شیعه عربستانی شدند.

 

پربیننده ترین خبرها