بحران اختلافات نفتی عربستان و كويت شدت گرفت

بحران اختلافات نفتی عربستان و كويت شدت گرفت
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 12:31

روزنامه سعودي الحيات با اشاره به بحران بين عربستان و كويت بر سر بهره برداري از حوزه نفتي مرزي نوشت كه افقي براي حل اين بحران وجود ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت نفتی "شورون" از کارمندان خود خواست تا مرخصی سالانه خود را قبل از ماه سپتامبر آینده بگیرند. این درخواست خود نشان از حل نشدن اختلاف نفتی بین کویت و عربستان دارد بحرانی که منجر به بسته شدن دو حوزه نفتی الخفجی و الوفره در منطقه تقسیم شده بین دو کشور شده است.
ناظران به روزنامه الحیات چاپ لندن گفتند: به نظر نمی رسد افقی برای حل بحران نفتی بین دو کشور در آینده نزدیک وجود داشته باشد.
این درحالی است که محمد العبدالله الصباح وزیر مشاور در امور کابینه کویت روز گذشته گفت که عربستان "عمق راهبردی و تاریخی کویت باقی خواهد ماند و اختلاف فنی حل و فصل خواهد شد".
شرکت نفتی کویتی چندی پیش از تشکیل کمیته تحقیق درباره بررسی علل درز نامه نگاری های محرمانه بین علی العمیر وزیر نفت کویت و علی النعیمی همتای سعودی وی درباره تولید نفت از دو حوزه مشترک الخفجی و الوفره به مطبوعات محلی خبر داد.
شرکت نفتی شورون عربستان چند ماه پیش ناخرسندی خود را از مانع تراشی کویت در زمنیه صدور ویزا برای پرسنل خارجی خود و تعلیق اعتبار کارتهای شناسایی آنها و محدودیت تردد خودروهای شورن برای کار در حوزه های نفتی ابراز داشت.
شرکت سعودی ماه مه گذشته حوزه نفتی الوفره را به دلیل عدم پاسخگویی کویت به این وضعیت بست.

پربیننده ترین خبرها