جنگ خیابانی ارتش سوریه با تروریست‌ها در زبدانی

جنگ خیابانی ارتش سوریه با تروریست‌ها در زبدانی
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 14:59

منابع آگاه نظامی از پيشروی ارتش سوريه در داخل شهر زبدانی و جنگ های خيابانی در آن خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به پیشروی در شهر زبدانی ادامه داده و مناطق جدیدی را به کنترل درآوردند.
نیروهای ارتش سوریه با پیشروی به سوی محل استقرار گروه‌های تروریستی، مقرهای نظامی جدیدی را در محله "الجمعیات" در شهر زبدانی احداث کردند و توانستد مواضع خود را تثبیت کنند.
ارتش سوریه همچنین موفق شد تعدادی از ساختمانها را در منطقه ابوعایشه بازپس بگیرد. با این عملیات شمار تلفات عناصر مسلح در شهر زبدانی به 13 کشته و دهها زخمی افزایش یافت.
به دنبال ناکامی گروه‌های مسلح برای ایجاد راه گریز در بخش شرقی شهر زبدانی، یک منبع نظامی آگاه در این شهر گفت: تروریست ها پیام‌های زیادی داده و میانجیگرانی را اعزام کرده‌اند برای دستیابی به راه حلی در خصوص گشوده شدن گذرگاهی برای خروج از این شهر، اما به نظر نمی رسد که درخواست آنان مورد پذیرش قرار گیرد.
وی در گفت وگوی تلفنی با روزنامه "الاخبار" لبنان اظهار داشت: اکنون جنگ خیابانی در داخل شهر و نه اطراف آن در جریان است. عناصر مسلح هرگونه امکان استقرار دائم در مواضع خود را از دست داده‌اند و ارتش این مواضع را به شدت تحت محاصره دارد.
همزمان منطقه غوطه شرقی در ریف دمشق نیز شاهد تظاهرات علیه زهران علوش سرکرده گروه مسلح موسوم به جیش الاسلام در مناطق حموریه، جسرین، کفربطنا و حزه در غوطه شرقی بود.
به موازت آن، ارتش سوریه به نبرد خود با عناصر گروه تروریستی داعش در شهر تدمر و اطراف آن با پشتیبانی هوایی ادامه داد. ارتش همچنین استحکامات داعش در ریف شرقی استان حمص و مواضع جبهه النصره در شهر الرستن و اطراف منطقه تلبیسه و ام شرشوح در ریف شمالی آن را بمبارن کرد.
نیروهای ارتش سوریه مواضع خود را در روستاهای دشت الغاب در ریف شمالی حماه تقویت کرده و روستای فورو را بازپس گرفتند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها