الازهر، بیزاری از اخوان المسلمین را الزامی کرد

الازهر، بیزاری از اخوان المسلمین را الزامی کرد
پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 - 10:15

العالم - دانشگاه الازهر مصر با صدور آیین نامه ای، نیروهای خود را به ارائه گواهی عدم وابستگی به سازمان هایی نظیر اخوان المسلمین، ملزم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عباس شومان" سرپرست الازهر، تاکید کرد: کارکنانی که به یکی از تشکیلاتِ خارج از رویۀ ملی مصر وابسته اند و در اخوان المسلمین، اتحادیه جهانی علمای مسلمین، جبهۀ علمای الازهر، انجمن علمای اهل سنت، جبهه علمای ضد کودتا، اتحادیه جهانی علمای الازهر یا دیگر گروه هایی که الازهر به رسمیت نمی شناسد، عضویت دارند؛ باید قطع ارتباطشان با این تشکیلات را ثابت کنند. آن ها همچنین نباید فعالیت این گروه ها ضد نظام حاکم را قبول داشته باشند.

سرپرست الازهر، به این افراد، 15 روز فرصت داد تا مدارک خود را به کارگزینی ارائه دهند و تخلف از ارائه مدارک لازم را به مثابه به رسمیت شناختن رویکرد این گروه ها دانست.

در این آیین نامه همچنین به همه اعضا و پرسنل الازهرهشدار داده شده است که از ایجاد هرگونه تشکل، تحت هر عنوانی، بدون موافقت شیخِ الازهر خودداری  و درج نام الازهر در تشکل های خود پرهیز کنند، زیرا با افراد متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

الازهر بزرگترین و عالی ترین مؤسسه دینی کشور مصر است که حدود هزار سال قبل در دوران فاطمیون با استمداد از نام مبارک حضرت زهرا(ع) تأسیس شده و امروز دارای سه بخش دانشگاه الازهر، مجمع البحوث الاسلامیه و مشیخة الازهراست.

26

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها