امیرعبداللهیان:

جنگ به حل بحران یمن کمک نمی کند

جنگ به حل بحران یمن کمک نمی کند
پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 - 13:32

العالم - معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت: تشدید وضعیت جنگی و ادامه اقدامات نظامی برخی کشورها در یمن نه تنها کمکی به حل بحران نمی کند، بلکه روند حل آن را پیچیده و دشوار می سازد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان درگفت و گوی تلفنی با اسماعیل ولد شیخ احمد با اشاره به دیدگاه اصولی و پایدار جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسائل منطقه ای از طریق گفت وگو و راهکار سیاسی و رایزنی های اخیر با مقامات کشورهای منطقه در این خصوص، گفت: تشدید وضعیت جنگی و ادامه اقدامات نظامی برخی کشورها در یمن نه تنها کمکی به حل بحران نمی کند، بلکه روند حل آن را پیچیده و دشوار می سازد.

وی افزود: متاسفانه جامعه جهانی نسبت به آنچه در یمن می گذرد سکوت کرده و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع این کشور به ویژه زنان و کودکان مغایر با اصول بین المللی حقوق بشردوستانه است و مسببان حملات نظامی باید آثار و عواقب مترتب بر آن را بپذیرند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه اضافه کرد: تهران همچنان بر نقش سازنده سازمان ملل در کمک به حل سیاسی بحران تاکید دارد و معتقد است توقف اقدامات نظامی، تقویت روند سیاسی و گفتگوی یمنی ـ یمنی تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی یمن است.

ولد شیخ احمد در این تماس تلفنی با اشاره به رایزنی هایش در منطقه، گفت: پیروزی اصلی در یمن از آن صلح و نه جنگ است.

وی افزود: تنها راهکار پیش روی بحران یمن، سیاسی است و سازمان ملل همچنان از ایده تکمیل روند سیاسی و گفت و گو برای دستیابی به آتش بس پایدار و توافق سیاسی بین گروهها و احزاب یمنی تلاش می کند.

نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن تاکید کرد: بدون شک توسل به راهکار سیاسی و اجتناب از جنگ، به نفع همه در یمن و منطقه است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در این گفت و گو از ولد شیخ برای سفر به تهران و رایزنی بیشتر دعوت کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در دیدار با نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و آفریقا نیز در خصوص جدیدترین تحولات یمن مذاکره و تبادل نظر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها