اعتصاب غذای 120 اسیر در زندان رژیم صهیونیستی

اعتصاب غذای 120 اسیر در زندان رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 - 14:38

العالم - منابع حقوقی گفتند 120 اسیر فلسطینی در واکنش به مخالفت اداره زندانهای رژیم صهیونیستی با درخواست بازگشت به بند 10 زندان "نفحه" دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مرکز مطالعات "الاسری" گفت: فلسطینی های اسیر در بندهای 1 و 4 زندان "نفحه" دیروز چهارشنبه دراعتراض به نقض توافق مدیریت زندان برای بازگرداندن آنها به بند 10 زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

مسئولان زندان، فلسطینی ها را به دنبال ناآرامی هفته گذشته از بند 10 منتقل کرده بودند.

مرکز مطالعات اسیران خاطرنشان کرد به دنبال وقوع ناآرامیهای هفته گذشته درزندان "نفحه"، رژیم اشغالگر 120 اسیر را از بند 10 منتقل کرد بدون اینکه به انها اجازه دهد وسایل شخصی خود را بردارند.

در ناآرامیهای هفته گذشته، در پاسخ به حمله واحدهای ضد شورش "درور" و "متسادا" به سلولها و ضرب و شتم زندانیان و انتقال بسیاری از آنها به بندهای دیگر، اسرا برخی اتاقهای زندان قدیمی را آتش زدند.

اداره زندانها به اسرا وعده داده بودند که آنها را به سلولهای اصلی خود بازمی گرداند، اما این قول را زیر پا گذاشت و همین امرموجب خشم زندانیان و اعتصاب غذا شد.

مرکز مطالعات اسیران از نهادهای فعال در زمینه حمایت از اسرا و نیروهای ملی و اسلامی و رسانه های گروهی خواست این موضوع را هر لحظه در آستانه انفجار است مورد توجه قرار دهند.

پربیننده ترین خبرها