توافق امریکا و روسیه درباره تحقیقات شیمیایی در سوریه

توافق امریکا و روسیه درباره تحقیقات شیمیایی در سوریه
پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 - 17:53

وزیر امور خارجه آمریکا گفت با وزیر خارجه روسیه بر سر پیش نویس قطعنامه ای در سازمان ملل متحد برای شناسایی عاملان حملات شیمیایی در سوریه به توافق رسیده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "جان کری" در کنفرانسی خبری در مالزی گفت: درباره قطعنامه سازمان ملل متحد گفتگو کردیم و بر این باورم به توافق رسیدیم برای رأی گیری هرچه سریعتر درباره این قطعنامه تلاش کنیم تا فرایند پاسخگویی که تاکنون جایش خالی بود ایجاد شود.
روسیا الیوم تأکید کرد، احتمال دارد شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه درباره پیشنهادی رأی گیری کند که آمریکا ارائه کرده است.
بر اساس این گزراش، مشخص شدن مسببین حملات شیمیایی در سوریه راه را برای اقدام شورای امنیت هموار می کند. احتمال دارد اقدامات شامل شورای امنیت شامل تحریم و مجازات عوامل این اقدام شود. شورای امنیت قبلا نیز درباره پیامد چنین حملاتی هشدار داده بود.
برخی از مقامات این دو کشور اظهار داشته اند که آخرین رایزنی ها درباره توافق اخیر در گفتگوهای روز چهارشنبه جان کری و سرگئی لاوروف در مالزی انجام گرفته است.
آمریکا به دبیرکل سازمان ملل متحد و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی (OPCW) پیشنهاد کرده است، گروهی از بازرسان را برای شناسایی عاملان حملات شیمیایی در سوریه تشکیل دهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها