نخستین سفر معلم به یک کشور عربی

نخستین سفر معلم به یک کشور عربی
پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 - 18:45

وزیر امور خارجه سوریه امروز پنج شنبه به مسقط پایتخت سلطان نشین عمان سفر می کند. این اولین سفر وی به یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس از زمان آغاز بحران در این کشور از چهار سال پیش تاکنون می باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الوطن چاپ سوریه امروز پنج شنبه نوشت: ولید معلم، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر سوریه در پاسخ به دعوت یوسف بن علوی همتای عمانی به مسقط پایتخت این کشور سفر می کند. این اولین سفر وی به یک کشور عربی از حدود چهار سال پیش تاکنون می باشد.
این روزنامه با اشاره به اینکه دولت عمان برخلاف سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، روابط دیپلماتیک و سیاسی اش را با سوریه قطع نکرده است اعلام کرد: برخی اطلاعات از احتمال برگزاری نشست سه جانبه وزرای امور خارجه سوریه، عربستان و ایران در مسقط خبر می دهد.
یادآور می شود ولید معلم روز چهارشنبه برای دیدار و تبادل نظر با مقامات کشورمان از جمله دکتر روحانی رئیس جمهور، وارد تهران شده بود. همچنین وی با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه روسیه در امور خاورمیانه که در تهران به سر می برد، دیدار کرد.
ایران همزمان با سفر ولید معلم به تهران، اعلام کرد طرح جدیدی را برای پایان دادن به بحران سوریه به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل ارائه خواهد کرد.
بحران سوریه که از اواسط ماه مارس 2011 آغاز شده است، باعث کشته و آواره شدن صدها هزار نفر از مردم این کشور شده است.

پربیننده ترین خبرها