انتشار گسترده ایدز در مناطق تحت اشغال داعش

انتشار گسترده ایدز در مناطق تحت اشغال داعش
پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 - 19:22

یک روزنامه امریکایی از انتشار گسترده ایدز در مناطق تحت اشغال داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "کریستین ساینز مانیتور" نوشت: به دنبال کشف موارد فراوان مشکوک به ابتلا به ایدز در مناطق تحت اشغال داعش، سایه بیماری ایدز بر عناصر این گروهک سنگینی می کند. از سوی دیگر، تزریق خون به زخمی ها بدون نظارت انجام می گیرد و این امر زمینه ساز گسترش ایدز شده سات.
به نوشته این روزنامه عناصر داعش، ساده ترین اصول بهداشتی و ایمنی را نیز رعایت نمی کنند و این امر باعث افزایش شمار افراد متهم به ایدز به ویژه در منطقه الرقه به عنوان یکی از مهم ترین مناطق تحت اشغال داعش شده و این امر به پیچیده شدن اوضاع بهداشتی در این مناطق انجامیده است. به ویژه اینکه بیشتر پزشکان مناطق تحت اشغال، مرد هستند و داعش به آنها اجازه معاینه زنان را نمی دهد.
منبع مذکور به نقل از یک پزشک با نام مستعار ابو اسامه الرقاوی در شهر الرقه نوشت: به علت فقدان امکانات تشخیص ایدز، این بیماری به عاملی برای نگرانی گروهک داعش تبدیل شده است و شرایط زندگی عناصر این گروهک، امکان ابتلای آنها به این بیماری را آسان نموده است.
این پزشک سوری، تصریح کرده است که دو مورد ابتلای قطعی به بیماری ایدز در میان بیعت کنندگان با داعش را کشف کرده است که یکی از آنها متعلق به زن فرانسوی مغربی الاصل و دیگری مربوط به یک زن تونسی بوده است که مدتی قبل وضع حمل کرده است. این امر، باعث می شود بیماری ایدز نه تنها در میان عناصر این گروهک، بلکه در میان شهروندان عادی ساکن در مناطق تحت اشغال نیز انتشار یابد.
براساس اسناد موجود در زمینه معاینه این دو زن مغربی و تونسی نزد پزشکان شهر الرقه، ابتلای آنها به بیماری ایدز قطعی است. همچنین از جمله عواملی که به انتشار ایدز در میان عناصر داعش کمک می کند، تزریق و انتقال خون بین افراد بدون انجام آزمایش خون ضروری است. بلکه حتی برخی از عناصر این گروه برای رهایی از درد زخم هایشان اقدام به تزریق مواد مخدر به بدنشان به روش غیر بهداشتی و ناصحیح می نمایند.
این تحقیق امریکایی، خاطر نشان می نماید که ازدواج های متعدد عناصر داعش و عادت آنها در زمینه ازدواج با زنان و طلاق آنها پس از مدتی و ازدواج با زنان دیگر که گاه عمر برخی از این ازدواج ها از یک روز تجاوز نمی کند باعث می شود این بیماری از عناصر این گروهک به زنان به طور گسترده ای انتقال یابد.
از سوی دیگر بیشتر پزشکان فعال در مناطق اشغالی توسط داعش فاقد تجربه کافی در زمینه مبارزه با بیماری ها هستند. زیرا این پزشکان غالبا از دانشجویان پزشکی هستند که قبل از پایان تحصیلات و کسب تجربه کافی به این گروهک تروریستی پیوسته اند و بیشتر آنها دارای تابعیت انگلیسی هستند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها