مفتی سوریه: با الجزایر در یک سنگر هستیم

مفتی سوریه: با الجزایر در یک سنگر هستیم
جمعه 16 مرداد 1394 - 10:06

احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه تاکید کرد: آنچه که هم اکنون در سوریه جریان دارد، بهایی است که این کشور بخاطر مواضع ملی و قومی خود در حمایت از کشورهای عربی و اسلامی می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حسون این مطلب را پس از دیدار با محمد عیسی وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر ابراز داشت.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" به نقل از حسون افزود: سوریه و الجزایر در کنار یکدیگر در یک سنگر در دفاع از امت مسلمان و فلسطین قرار دارند؛ فلسطینی که - با وجود همه ظلم و ستم علیه آن و سوزانده شدن کودکانش و اقدامات تجاوزکارانه علیه مسجد الاقصی و مقدساتش- نزدیک است که به دست فراموشی سپرده شود.

وی گفت: ملت و ارتش و رهبران و ائمه جمعه و جماعت و علمای سوریه طی 5 سال گذشته توانستند در برابر اقدامات تروریستی ایستادگی کنند.

حسون خاطرنشان کرد: صاحبان اندیشه های تروریستی هیچ ارتباطی با اسلام ندارند که شعار آن را یدک می کشند. آنها فقط خود را مسلمان می دانند و سایر مسلمانان را کافر می پندارند.

وی در همین راستا بر لزوم در امان ماندن الجزایر از آفت تروریسم و صاحبان اندیشه های افراطی - به واسطه همپیمان شدن ائمه جمعه و جماعت و خطبای مساجد جهت ریشه کن کردن این اندیشه- تاکید کرد.

حسون اظهار داشت: نیاکان ما اسلام پیراسته را با خود به همراه بردند و نهال آن را در اروپا کاشتند و ماهیت و فرهنگ خود را علیرغم بی سواد بودن حفظ کردند و هیچکس نتوانست ماهیت آنها را تغییر دهد زیرا عشق به اسلام و سرزمین آباء و اجدادی و ایمان راسخ و قوی را به همراه داشتند.

مفتی سوریه گفت: الجزایر با قطع رابطه با تمامی کشورهای عرب تحت هر شرایطی مخالف است و این موضع قابل ستایش است زیرا الجزایر 15 سال پیش تلخی تندروی را چشیده است. در واقع آنهایی که خود را انقلابی می خوانند از بیش از صد کشور به سوریه آمده اند. آنها شکم دریدند و کودکان و مردان را به قتل رساندند و به هیچ وجه اهل بخشش و گذشت نیستند.

از سوی دیگر، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر نیز به نوبه خود گفت: سفر مفتی سوریه به الجزایر فرصت مهمی برای تبادل آراء و تجربیات و تحلیل و بررسی اوضاع و راه برون رفت از این بحران جهانی نمود یافته در تندروی دینی مدرن است.

محمد عیسی در ادامه به انتشار تروریسم در دهه نود قرن گذشته میلادی در الجزایر و به قتل رسیدن نزدیک به صد تن از ائمه مساجد این کشور اشاره کرد.

سفر بدرالدین حسون مفتی سوریه به الجزایر تقریبا یک هفته طول خواهد کشید و طی آن با شماری از مقامات این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها