کودکان غزه: ما هیزم آتش نیستیم! + ویدیو

جمعه 16 مرداد 1394 - 12:19

غزة (العالم)- کودکان غزه با برگزاری تظاهرات در بندرگاه شهر خود، ضمن محکوم کردن جنایت صهیونیست ها در سوزاندن نوزاد 18 ماهه فلسطینی در شهر نابلس، بر لزوم برخورداری از یک زندگی توام با آزادی و امنیت تاکید کردند.

خبرنگار شبکه العالم از غزه گزارش داد، کودکان این منطقه تحت محاصره که آتش بمباران اشغالگران را از نزدیک دیده اند، به خوبی می توانند معنای سوختن یک کودک را درک کنند. آنها با برپایی تظاهرات از همه دنیا می خواهند که کودکان فلسطینی را از چنگال دشمنی که در ملا عام و بی محابا آنها را به آتش می کشد، نجات دهند.

شهرک نشینان صهیونیست اخیرا به یک خانه فلسطینی در روستای دوما در نزدیک شهر نابلس واقع در کرانه باختری رود اردن حمله کرده و آن را آتش زدند که بر اثر آن "علی دوابشه" کودک 18 ماهه فلسطینی زنده در آتش سوخت.

نجوی الفرا مدیر موسسه فرهنگ و تفکر آزاد در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: دیروز شاهد حمله به غزه بودیم و امروز شاهد زنده سوزی و شکنجه اطفال هستیم... کودکان این تجمع اعتراض آمیز را ترتیب داده اند تا از حمایت بین المللی برای امنیت و ثبات برخوردار شوند و سازمان ملل متحد عیله شهرک نشینان و حملات وحشیانه آنها به کودکان فلسطینی موضع گیری کند.

"ما کودکیم...نه هیزم آتش"، این یکی از بیشترین شعارهایی بود که توسط کودکان غزه تکرار شد و آنان با رها کردن بادکنک ها، این پیام را به جهانیان رساندند که خواسته هایشان برای داشتن آزادی و امنیت از اولین و ساده ترین حقوق انسانی است.

یکی از کودکان به خبرنگار العالم گفت: باید ما را در برابر یهودی هایی که خانه هایمان را آتش می زنند، حمایت کنند...گناه کودکان و سالمندان چیست که باید سوزانده شوند؟! ما هنوز در رویای آزادی و امنیتی هستیم که مدتهاست از آن بی بهره ایم.

یک دختر فلسطینی هم گفت: هر انسانی باید آزادی داشته باشد... نوزاد کوچک هیچ گناهی نداشت... او هنوز درکی از خانه و خانواده اش نداشت... حق او بود که قبل از مرگ، آنها را ببیند و بشناسد.

خبرنگار العالم گفت: پیکر 450 کودک در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه در اثر انفجار بمب و موشک سوخت و امروز هم، یک نوزاد شیرخواره زنده سوزانده می شود. گویا این سریالی است که جامعه جهانی در سکوت، به نظاره آن نشسته و در پایان فاجعه آمیز آن شریک خواهد بود.
 

پربیننده ترین خبرها