دلیل تظاهرات عراقی‌ها در شهرهای مختلف + فیلم

شنبه 17 مرداد 1394 - 09:29

هزاران عراقی با تظاهرات در بغداد و سایر شهرها اعتراض خود را به فساد مالی و اداری و کمبود خدمات اساسی بویژه برق ابراز داشته و خواهان بازخواست مسئولان و اصلاحات و مبارزه با فساد شدند.

خبرنگار شبکه العالم در بغداد گزارش داد، تظاهرکنندگان روز جمعه در میدان التحریر در مرکز بغداد تجمع کردند و با سردادن شعار، خواهان راهکارهایی برای بحران خدمات عمومی کشور بویژه در زمینه قطع جریان برق شدند چرا که دمای هوا در تابستان امسال به 50 درجه رسیده است. تظاهرکنندگان ابراز امیدواری کردند که جنبش مسالمت آمیز آنها بتواند خواسته هایشان را تامین کند.
یکی از تظاهرکنندگان گفت: علت اصلی تظاهرات همان کمبود خدمات و مشکلات ما است...دمای هوا بالا است .. وضعیت به مرحله نهایی رسیده است یعنی باشیم یا نباشیم.
یک معترض دیگر گفت: برای درخواست اصلاح امور کشور به خیابانها آمده ایم... فاسدان باید بازخواست شوند و به دادگاه سپرده شوند و ملت عراق آنها را بازخواست کند.
شرکت کنندگان در تظاهرات همچنین با سردادن شعار از تلاش های نیروهای داوطلب مردمی در مقابله با تروریسم ستایش کردند و گفتند که تظاهرات آنها در امتداد کار نیروهای داوطلب مردمی است.
تظاهرکنندگان گفتند که تحرکات آنها مسالمت آمیز است و درباره هرگونه تلاش برای منحرف کردن این تظاهرات از مسیر درست خود هشدار دادند.
یکی از شهروندان این تظاهرات را مستقل و ملی و برخوردار از هویت عراق توصیف کرد که متشکل از همه اقشار ملت است و آن را طرحی ملی خواند.
وی گفت: هدف از این تظاهرات همان درخواست برای ایجاد خدمات، سازندگی، آبادانی و سرمایه گذاری و قانونگذاری در راستان خدمت به ملت عراق است.
یک معترض دیگر گفت: امیداریم که این تظاهرات برای دستیابی به اهداف دیگری سیاسی نشود زیرا هدف آن درخواست برای مبارزه با فساد و تحقق خواسته های مردم برای داشتن حداقل نیازهای زندگی است.

پربیننده ترین خبرها