سازمان هیومن رایتس فرست:

"انتقال دولت بحرین به مرحلۀ خفه کردن مخالفان"

شنبه 17 مرداد 1394 - 14:38

سازمان "هیومن رایتس فرست" درباره انتقال حکومت بحرین به مرحله خفه کردن و له کردن همه صداهای مخالف هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمانِ آمریکایی هیومن رایتس فرست، بستن روزنامه الوسط بحرین را به منزله زنگ هشداری دانست که نشان می دهد نظام حاکم در بحرین، به مرحله خفته کردن و له کردن هرگونه صدای مخالف منتقل شده است.

این سازمان اعلام کرد: روزنامه الوسط، روزنامه ای محترم و پیشرو در سطح منطقه ای است و همه به میانه رو بودن ِ طی دهه اخیر گواهی می دهند. این روزنامه توسط منصور الجمری اداره می شود که روزنامه نگاری کاملا متخصص است. پیش از این در آوریل سال 2011 دستور تعطیلی موقت این روزنامه صادر شد و کریم فخراوی یکی از بنیانگذاران و سهامداران آن که عضو شورای ادارۀ آن است، در زندان شکنجه شد و به همین سبب نیز یک هفته پس از بازداشت، فوت کرد.

در ادامه این بیانیه که روز پنج شنبه منتشر شده، آمده است: در زمانی که وزارت امورخارجه آمریکا در ژوئن 2015، دستور لغو ممنوعیت فروش سلاح به ارتش بحرین را صادر کرد و بروز پیشرفت هایی در حقوق بشر این کشور را برای توجیه این تصمیمِ خود بهانه کرده بود، دولت بحرین همچنان به تعرض به آزادی بیان در این کشور مشغول بود.

"برایان دلی" رئیس سازمان هیومن رایتس فرست خاطر نشان کرد: بستن روزنامه الوسط، زنگ خطرِ خطرناکی از سوی نظام حاکم در بحرین است و دولت اوباما باید فورا در لغو ممنوعیت فروش سلاح به این رژیم سرکوبگر بازنگری کند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها