گزارش خبرنگار العالم از منطقه نبرد؛

ارتش سوریه به مرکز شهر الزبدانی رسید + فیلم

شنبه 17 مرداد 1394 - 15:13

نيروهاي ارتش سوريه توانستند بعد از درگيری با تروریستها، از دو سمت شرقی و جنوبی شهر الزبدانی به مركز اين شهر وارد شوند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم از ریف دمشق گزارش داد، شهر الزبدانی در ریف غربی دمشق از چندین هفته پیش در محاصره ارتش سوریه و نیروهای مقاومت است، و آنها در حال پیشروی و پاکسازی این شهر از عناصر تروریست هستند.
نیروهای ارتش و مقاومت لبنان با اجرای عملیاتی، مقر فرماندهی عناصر گروه مسلح جبهه النصره را در محله السیلان شهر الزبدانی با گلوله های سنگین منهدم کردند و همه عناصر داخل آن را کشتند.
به دنبال پیشروی ارتش سوریه با همکاری مقاومت لبنان در شهر الزبدانی، یگان های ویژه مواد منفجره توانستند یک کارگاه ساخت بمب را به همراه تعدادی بمب و مواد خام تولید آن در خیابان "بردا" در این شهر کشف و مصادره کنند.
"ثابت محمد" کارشناس نظامی به خبرنگار العالم گفت: یگان های ارتش با همکاری مقاومت ماموریت خود را براساس برنامه انجام می دهند و یک کارگاه ساخت بمب را در خیابان بردا کشف و همزمان یک لانه تروریست ها را در اطراف میدان بردا به طور کامل منهدم کردند و پاکسازی شهر زبدانی براساس برنامه ادامه دارد.
خبرنگار العالم افزود: عملیات پاکسازی در اطراف مواضعی در محله الجمعیات که ارتش و مقاومت آن را به کنترل خود درآورده اند، ادامه دارد و نیروهای زمینی توانستند به نزدیکی مرکز شهر الزبدانی از دو سمت شرقی و جنوبی این شهر برسند و هم اکنون درگیری های شدید در بخش غربی متمرکز است. واحدهای توپخانه ارتش نیز مواضع عناصر مسلح در میدان المحطه در مرکز شهر را هدف قرار دادند.
"یعرب خیربک" نویسنده سوری به خبرنگار العالم گفت: ارتش سوریه ساختمانها و مواضع راهبردی را در الزبدانی به کنترل خود درآورد و پیشروی ارتش در روزهای آینده به سرعت ادامه خواهد داشت.
خبرنگار العالم در پایان این گزارش تأکید کرد: با تنگ تر شدن حلقه محاصره عناصر مسلح در شهر الزبدانی، فروپاشی در صفوف آنها ادامه دارد و منابع میدانی از دستپاچگی و سراسیمگی عناصر مسلح به علت پیشروی ارتش و مقاومت و رسیدن آنها به نزدیکی مرکز شهر الزبدانی حکایت دارد و این امر از نزدیک بودن پایان عملیات نظامی و یکسره شدن نبرد در شهر الزبدانی خبر می دهد.

پربیننده ترین خبرها