با وجود ادامه سرکوبها؛ آمريكا به بحرین تجهیزات نظامی می‌فروشد

با وجود ادامه سرکوبها؛ آمريكا به بحرین تجهیزات نظامی می‌فروشد
يکشنبه 18 مرداد 1394 - 11:48

دولت آمریکا از موافقت خود با فروش تجهیزات نظامی به بحرین به ارزش 150 میلیون دلار ازجمله تجهیزات برای به روز رسانی اسکادران جنگنده های اف 16 خبر داد

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از منامه پست، دولت بحرین جهت خرید تجهیزات نظامی شامل وسائل ارتباطاتی ، مهمات و لوازم یدکی به ارزش 150 میلیون دلار درخواست داده است.

این درحالی است که اعضای برجسته مجلس سنای امریکا این هفته از تلاش خود برای تصویب  قوانین جدیدی برای  ممنوعیت دوباره  فروش سلاح به بحرین خبر دادند که طی اعتراضهای سال 2011 تصویب و در ژوئن گذشته  از سوی دولت اوباما لغو شده بود.

پنتاگون ادعا کرد ناوگان جنگنده های اف 16 وابسته به نیروی هوایی بحرین که فرسوده شده و در حملات اخیر ضد داعش به کار رفته باید آمادگی به روزرسانی داشته باشد.

قانون گذاران امریکایی 30 روز برای لغو این قرارداد فرصت دارند.

اعضای دو مجلس سنا و کنگره آمریکا تلاش می کنند تا قانونهایی را تصویب کنند تا ارسال کمک های نظامی به بحرین را به مسائل دیگری مرتبط کنند؛ از جمله  گواهی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه بحرین کاملا به توصیه های کمیته حقیقت یاب مربوط به تقویت حقوق بشر در این کشور عمل کرده است .

شماری از نمایندگان مجلس سنا طرحی ارائه دادند تا دو حزب اصلی را به  مخالفت با فروش یا انتقال برخی سلاحها به بحرین تشویق کنند.

آنها قصد دارند در نشست آینده کنگره که در ماه سپتامبر برگزار می شود، پیش نویس قانونی را در این زمینه ارائه کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها